η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων!
Πρόκειται αναμφισβήτητα για το κορυφαίο τεχνικά έργο στη χώρα μας και είναι σίγουρα από τα πιο δύσκολα και δαπανηρά κατασκευαστικά επιτεύγματα.
Αναφερόμαστε στη «δίδυμη» σήραγγα Καλλιδρόμου την οποία την Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου διατρέχει για πρώτη φορά το λεγόμενο καταγραφικό τρένο που θα ανάψει το πράσινο φως για την επίσημη λειτουργία της ως τα τέλη Νοεμβρίου.
Για την διάνοιξη της χρειάστηκαν 16 χρόνια καθώς οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν το 1997 και η πλήρης διάνοιξη της σήραγγας επετεύχθη στις 22 Μαΐου 2013. Από την κατασκευαστική κοινότητα χαρακτηρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της χώρας αλλά και παγκοσμίως λόγω του πολύ δύσκολου υπεδάφους που στοίχισε αρκετές εργολαβίες αλλά και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Την Τρίτη (19/9) είναι προγραμματισμένο να περάσει το ειδικό καταγραφικό τρένο για τον έλεγχο των γραμμών, θα γίνει έλεγχος της ασφαλούς λειτουργίας ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης και στόχος είναι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να δοθεί το τμήμα σε εμπορική λειτουργία.
Με τη λειτουργία της Σήραγγας Καλλιδρόμου και συνολικά του τμήματος Τιθορέα-Δομοκός, το δρομολόγιο Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διεξάγεται σε λιγότερο από 2 ώρες ενώ το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά.
Το 2018 με την ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος (Λιανοκλάδι-Δομοκός) του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η χρονοαπόσταση ανάμεσα στις 2 πόλεις θα διεξάγεται σε περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά.
No comments:
Post a Comment