ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, November 25, 2020

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ E-ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ!

 Λίνα Τσιρέκα

Βραχυκυκλώνουν τα e-shops αλυσίδων λόγω αυξημένου φόρτου - Αγώνας δρόμου να φτάσουν έγκαιρα οι παραγγελίες - Η Black Friday εκτινάσσει τις πωλήσεις

Μπορεί οι μικρομεσαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης να ζουν με την αγωνία της επόμενης ημέρας και της ανησυχίας πως ο χριστουγεννιάτικος τζίρος ροκανίζεται όσο υφίσταται το lockdown, ωστόσο υπάρχουν επιχειρήσεις που πλέον σταματούν να δέχονται ηλεκτρονικές παραγγελίες, μέχρι νεοτέρας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις υπάρχουσες παραγγελίες.

Χαρακτηριστική περίπτωση η δημοφιλής αλυσίδα Jumbo, που πλέον έχει «βραχυκυκλώσει» από τον όγκο των παραγγελιών με αποτέλεσμα να ενημερώνει τους καταναλωτές που επισκέπτονται την ιστοσελίδα της, για την αδυναμία της να εξυπηρετήσει νέες παραγγελίες αναφέροντας «αγαπητοί φίλοι του Jumbo, η αγάπη σας μας έβγαλε νοκ άουτ! Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεοτέρας, ώστε να εξυπηρετήσουμε απρόσκοπτα τον μέχρι τώρα τεράστιο όγκο παραγγελιών. Σας ευχαριστούμε που προτιμάτε τον κόσμο των Jumbo και λυπούμαστε ειλικρινά για την αναστάτωση. Θα είμαστε σύντομα κοντά σας».

Σε άλλη περίπτωση, αυτή της αλυσίδας Vicko, οι καταναλωτές επισκεπτόμενοι το site της εταιρείας ενημερώνονται πως μπορούν να κάνουν αγορές και τηλεφωνικά. Η εταιρεία αναφέρει «αγαπητοί μας πελάτες, λόγω του μεγάλου όγκου παραγγελιών και της αυξημένης κίνησης με τις συνεργαζόμενες εταιρείες ταχυμεταφορών θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως η παράδοση των παραγγελιών σας ενδέχεται να καθυστερήσει. Ο εκτιμώμενος χρόνος είναι παράδοσης είναι 7 με 10 εργάσιμες ημέρες. Για την άμεση εξυπηρέτηση σας, μπορείτε να τα παραγγείλετε τηλεφωνικά στα καταστήματα που θα βρείτε στη σχετική λίστα και να παραλάβετε τις παραγγελίες σας σε 2 έως 4 ημέρες. Ζητάμε συγνώμη για την ταλαιπωρία και ευχαριστούμε για την κατανόηση σας».

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα, με αναμονές που κυμαίνονται από 5 έως 12 εργάσιμες ημέρες. Σε όλες τις περιπτώσεις ζητείται η κατανόηση των πελατών, που υπό τις συνθήκες, που βιώνουμε και με την κατακόρυφη αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, να φαίνεται πως υπάρχει σε...σημαντικά αποθέματα.

Μάχη με τον χρόνο για τις εταιρείες ταχυμεταφορών

Σε μάχη με το χρόνο επιδίδονται κατά την περίοδο του lockdown και όχι μόνον οι εταιρείες ταχυμεταφορών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πριν την εκδήλωση της πανδημίας, η αγορά ταχυμεταφορών διεκπεραίωνε κατά μέσο όρο 315.000 αποστολές ανά εργάσιμη ημέρα ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός ξεπερνά τις 500.000 ανά ημέρα, κυρίως λόγω αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών, που προστέθηκαν στις συνήθεις διανομές εγγράφων και δεμάτων.


Εκτίναξη πωλήσεων λόγω Black Friday

Την ίδια ώρα η Black Friday, μοιάζει να έχει προκαλέσει φρενίτιδα με αποτέλεσμα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα να δέχονται, επιπλέον, πίεση που οδηγεί και σε καθυστερήσεις παραδόσεων των προϊόντων.

Δεν είναι τυχαία η ενημέρωση προς τους καταναλωτές από τη Jysk, πως η αναμονή για την παραλαβή των προϊόντων που θα επιλέξει ο καταναλωτής θα είναι μεγαλύτερη από ότι συνήθως και ενδέχεται να ξεπεράσει και τις 10 ημέρες.

Η φετινή Black Friday να έχει δύο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:είναι μακρύτερη σε διάρκεια - ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα γνωστές λιανεμπορικές αλυσίδες, ξεκίνησαν τις «Black Friday ....προσφορές», κάποιες μάλιστα εξ αυτων βγάζουν κάθε μέρα διαφορετική προϊοντική γκάμα σε προσφορά - και, δεύτερον, οι αγορές των καταναλωτών θα πραγματοποιηθούν μόνον μέσω Διαδικτύου, μέσω δηλαδή των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ενδεικτικά της κινητικότητας που επικρατεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κατά την περίοδο του lockdown, είναι τα στοιχεία της Skroutz, της πλέον δημοφιλούς πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα.

Η ομάδα ομάδα Business Intelligence του Skroutz συνέλεξε και ανέλυσε τα δεδομένα για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως προκύπτει από την κίνηση στην πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων για τις 3 προηγούμενες εβδομάδες μετά την επιβολή πανελλαδικού απαγορευτικού, δηλαδή από τις 6 έως και τις 22 Νοεμβρίου 2020 και σε σύγκριση με την περίοδο από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου 2020. Συγκεκριμένα, η κίνηση που καταγράφεται στην πλατφόρμα της Skroutz είναι αυξημένη κατά 32% και υπολογίζεται στα 1,7 εκατ. επισκέψεις/ημέρα (Μ.Ο.) όταν πέρυσι ο μέσος όρος της αντίστοιχης περιόδου (δηλαδή πριν την εβδομάδα της Black Friday) ήταν 1,1 εκατ. επισκέψεις/ημέρα.

Οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω της πλατφόρμας αυξήθηκαν κατά 63% και διαμορφώνονται σε περίπου 1,5 εκατ., ενώ οι 65.000 από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί από καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του Skroutz Marketplace.



No comments:

Post a Comment