Τέλη κυκλοφορίας: Οι αλλαγές για τα νέα ΙΧ
To συγκεκριμένο πρότυπο δίνει περισσότερους ρύπους σε σχέση με το προηγούμενο με αποτέλεσμα αν η κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας έμενε αμετάβλητη τότε θα οδηγούσε σε σημαντική αύξηση των τελών για όλα τα καινούργια οχήματα. Οι παρεμβάσεις που γίνονται όμως στους συντελεστές υπολογισμού δεν επέρχονται σημαντικές αλλαγές στο ύψος των τελών κυκλοφορίας που βαρύνουν τους κατόχους των νέων ΙΧ.
Πιο συγκεκριμένα :
-για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν ή θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2020 ο υπολογισμός των ετήσιων τελών κυκλοφορίας δεν αλλάζει και ισχύει η υφιστάμενη κλίμακα. Δηλαδή
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
- Όσα οχήματα ταξινομούνται για πρώτη φορά από την 1-1-2021 τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο υπολογισμού των ρύπων με αποτέλεσμα τα τέλη κυκλοφορίας να διαμορφώνονται ως εξής :
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-122 | 0 |
123-139 | 0,64 |
140-166 | 0,70 |
167-208 | 0,85 |
209-224 | 1,87 |
225-240 | 2,20 |
241-260 | 2,5 |
261-280 | 2,7 |
Άνω των 281 | 2,85 |
Παράλληλα, περιορίζονται κατά 50% τα τέλη κυκλοφορίας εφόσον τα οχήματα :
· δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο εξάμηνο λόγω διαγραφής τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο
· τέθηκαν σε κυκλοφορία το 2ο εξάμηνο του έτους
· τέθηκαν σε ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο.
Ραλλού Αλεξοπούλου
No comments:
Post a Comment