ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.700.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, May 7, 2020

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ LATIN



BRAZIL (Aquarela do Brasil).   #29


Ήταν το 1939 όταν ο Βραζιλιάνος Ary Barroso συνέθεσε το τραγούδι “Aquarella do Brasil” που έγινε γνωστό σ’ όλο τον κόσμο ως “Brazil”. Η δημοτικότητα της σύνθεσης αρχίζει το 1942 όταν χρησιμοποιήθηκε στο φιλμ κινουμένων σχεδίων του Ντίσνεϋ “Saludos Amigos” ερμηνευμένη από τον Aloysio De Oliveira. Τους αγγλικούς στίχους έγραψε ο Bob (ή S.K. )Russell.
Σε δίσκους έγινε επιτυχία το 1943 και από την ορχήστρα του Xavier Cugat και από την ορχήστρα του Jimmy Dorsey, το 1948 από τον Les Paul και το 1975 από την Ritchie Family.
O συνθέτης Ary Barroso (1903-64) μετά από σπουδές νομικής έπαιζε πιάνο, σε ηλικία 18 χρονών, στο Ριο ντε Τζανέιρο. Έπαιζε σε κινηματογράφους (βουβές ταινίες) και καμπαρέ. Έκανε εκπομπές στο ραδιόφωνο και τηλεόραση κι αργότερα έγινε εκφωνητής ποδοσφαιρικών αγώνων. Το 1944 ήταν υποψήφιος για Όσκαρ με την σύνθεση του “Rio de Janeiro” από την ταινία “Brazil”. Υπήρξε φίλος της ηθοποιού – τραγουδίστριας Carmen Miranda, η οποία ηχογράφησε το “Brazil”.
Το “Aquarella do Brazil” έγινε ο εναλλακτικός βραζιλιάνικος ύμνος. Στην πρώτη ηχογράφηση με ενορχηστρωτή τον Radames Gnattali ερμηνευτής ήταν ο Francisco Alves. Το 1946 ο Barroso εξελέγη δημοτικός σύμβουλος και πάλεψε για τα πνευματικά δικαιώματα. Μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του: “Na batucada da vida”, “Camisa amarela”, “Morena boca de ouro”, “Na baixa do Sapateiro”. Το 1995 ο μουσικός εκδοτικός οίκος Lumiar συγκέντρωσε σε τρια CD το ρεπερτόριο του που ερμηνεύουν 50 καλλιτέχνες


BREEZE AND I, The.        #30

Από τις πιο πολύ-ηχογραφημένες συνθέσεις του Κουβανού Ernesto Lecuona (1895-1963) είναι το “The breeze and I” που βασίζεται στην Ισπανική σουίτα του “Andalucia” (1930). Για πρώτη φορά ερμηνεύτηκε από την ορχήστρα του Lecuona, Lecuona Cuban Boys.
Δέκα χρόνια αργότερα όταν ηχογραφήθηκε από την ορχήστρα Jimmy Dorsey  με ερμηνευτή τον Bob Eberly με τίτλο “The breeze and I” σε στίχους Al Stillman αγαπήθηκε από το ευρύ κοινό.
Οι στίχοι αναφέρονται σ’ έναν ερωτευμένο που θρηνεί ότι ο έρωτας του είναι γνωστός μόνο στην «αύρα και τον ίδιο».
Την σύνθεση ηχογράφησαν, μεταξύ άλλων, οι: Stanley Black, Vic Damone, Tommy Dorsey, Four Freshmen, Robert Goulet, Dick Haymes, Bert Kaempfert, Enoch Light, Henry Mancini, Tony Martin, Edmundo Ros, Shadows, Dinah Shore, Charlie Spivak, Three Suns, Tornadoes, Ventures, Lawrence Welk. 
Στις ΗΠΑ έγινε επιτυχία το 1940 από τους Jimmy Dorsey, Charlie Barnet, Xavier Cugat και το 1955 από την Caterina Valente.



BUENAS NOCHES MI AMOR.           # 31




Μολονότι ο τίτλος παραπέμπει στην Λατινική Αμερική η μελωδία είναι γαλλική και αποδίδεται στον συνθέτη Hubert Giraud (1920 - 2016 ), κιθαρίστα στην ορχήστρα Ray Ventura από το 1941 και στον στιχουργό – συνθέτη Marc Fontenoy (1910-80). Το 1957 έδωσαν την δημιουργία τους “Buenas noches mi amor” στην Gloria Lasso, που την έκανε μεγάλη επιτυχία. Το τραγούδια αυτό που αγαπήθηκε ιδιαίτερα στην Ευρώπη ηχογραφήθηκε ακόμα από τους Dalida, Louis Mariano, Los Tres Diamantes, Los Paraguayos, κ.α. Ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία στην καριέρα του Fontenoy, που γεννήθηκε στην πρώην Σοβιετική Ένωση αλλά εργάστηκε στη Γαλλία, όπου τη δεκαετία του ’50 έγραψε τις πιο σημαντικές δημιουργίες του. Υπήρξε και ταινία με τίτλο “Buenas noches mi amor (1961), η οποία γυρίστηκε στην Αργεντινή με πρωταγωνιστή τον τραγουδιστή Miguel Amador. O Giraud συνυπέγραψε επιτυχίες όπως “Sous le ciel de Paris” (1950) για την Edith Piaf, “Mamy blue” (1970), κ.α.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ. ΚΟΓΚΑΛΙΔΗΣ






No comments:

Post a Comment