ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Sunday, March 1, 2020


ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ    #49

LOVE IS HERE TO STAY
Το τελευταίο τραγούδι που έγραψε ο George Gershwin ήταν το «Love is here to stay». Ήταν λίγο πριν από τον θάνατό του καθώς ετοίμαζε την μουσική για το φιλμ του 1938 «The Goldwynn Follies». Το ίδιο τραγούδι ερμήνευσε στην ταινία του 1951 «An American in Paris» o Gene Kelly. Δισκογραφικά η σύνθεση είχε μόνο δύο δημοφιλείς εκτελέσεις –και οι δυο το 1938. Με τον Larry Clinton και τον Red Norvo. Το 1956, την ερμήνευσε ο τραγουδιστής μπαλάντας Dick Haymes, που είχε στο καλλιτεχνικό του μητρώο εμφανίσεις με τις ορχήστρες Harry James, Benny Goodman και Tommy Dorsey στις αρχές της δεκαετίας του ’40.

(LOVE IS LIKE A) BASEBALL GAME
Στην ευημερούσα μουσική σκηνή της Φιλαδέλφειας, το 1960, εμφανίσθηκε το συγκρότημα της σόουλ Intruders, που από το 1966-73 είχε 14 επιτυχίες, με μεγαλύτερη το «Cowboys to girls» (6/ 68). Το έγχρωμο αυτό κουαρτέτο δεν είχε σχέση με το λευκό ροκ τρίο, που έφερε το ίδιο όνομα. Οι παραγωγοί των Intruders Kenny Gamble – Leon Huff έγραψαν το 1968 ένα τραγούδι που εκθείαζε το μπέιζ μπολ με τίτλο «(Love is like a) baseball game». Το ηχογράφησε το συγκρότημα κι έκανε τη δεύτερη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του (26/ 68).

LOVE IS THE TENDER TRAP
Τόσο ο συνθέτης Jimmy Van Heusen, όσο κι ο στιχουργός Sammy Cahn, κέρδισαν από τέσσερα Όσκαρ για τραγούδια τους –στα τρία μάλιστα εξ ημισείας. Ως κοινή προσπάθεια απέσπασαν τη διάκριση με τα «All the way» (1957), «High hopes» (1959), «Call me irresponsible» (1963). Κι επιπλέον ο Cahn για το «Three coins in the fountain» (1954) και ο Heusen για το «Swinging on a star» (1944). Για την ταινία του 1956 «The tender trap», όπου πρωταγωνιστούν οι Frank Sinatra, Debbie Reynolds, Celeste Holm, οι δυο δημιουργοί έγραψαν «Love is the tender trap». Το τραγούδι αυτό έκανε επιτυχία o Sinatra (7/ 56), ο οποίος το ηχογράφησε τότε για την Capitol και το 1962 για την δική του εταιρία Reprise. Η ίδια σύνθεση ακούγεται στο φιλμ του 1957 «This could be the night» (Jean Simmons, Paul Douglas, Tony Franciosa) όπου εμφανίζεται η ορχήστρα του Ray Anthony.

LOVE LETTERS
Για την ταινία του 1945 «Love letters», όπου πρωταγωνιστούν οι Jennifer Jones – Joseph Cotten συνέθεσε ο Victor Young το ομώνυμο τραγούδι. Η ταινία είναι βασισμένη στο βιβλίο του Chris Massie «Pity my simplicity» κι αναφέρεται στην αμνησία της Jones που θεραπεύεται με την αγάπη του Cotten. Το τραγούδι έγινε μεγάλη επιτυχία το 1945 στην εκτέλεση του Dick Haymes, τον οποίο συνόδευε η ορχήστρα του συνθέτη Victor Young. Το 1962, επέστρεψε στην έξοχη ηχογράφηση της Ketty Lester και το 1966 είχε πάλι επιτυχία στην εκτέλεση του Elvis Presley. Το 1986, ακούγεται στην υπόκρουση του φιλμ «Blue velvet» με την Lester. Ο συνθέτης Victor Young πέθανε το 1956 μόλις τελείωσε την μουσική για το φιλμ «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες». Ανάμεσα στα πιο γνωστά τραγούδια του είναι τα «Stella by starlight» και «Μy foolish heart».

LOVELY ONE
Όταν ο παραγωγός της Columbia Mitch Miller είδε στην τηλεοπτική εκπομπή νέων ταλέντων του Arthur Godfrey τους Four Voices, ενθουσιάστηκε και τους έκλεισε συμβόλαιο. Το ανδρικό αυτό κουαρτέτο είχε μόνο δύο επιτυχίες, το «Lovely one» και το «Dancing with my shadow». Είναι αυτοί που ηχογράφησαν πρώτοι, το 1960, το «Sealed with a kiss» που έμελλε να κάνει επιτυχία, δύο χρόνια αργότερα, ο Brian Hyland. Το 1956, στην πρώτη τους επιτυχία «Lovely one», τους Four Voices συνοδεύει η ορχήστρα του Ray Conniff.

LOVELY WAY TO SPEND AN EVENING, A
Για την ταινία του 1943 «Higher and higher», όπου το ερμήνευσε ο Frank Sinatra, έγραψαν το τραγούδι οι Harold Adamson (στίχοι) – Jimmy McHugh (μουσική). Στο φιλμ πρωταγωνιστούν, επίσης, οι Michele Morgan, Jack Haley, Leon Errol, Mel Torme κ. ά. Ακούγεται ακόμα στην ταινία του 1951 «The racket», όπου πρωταγωνιστούν οι Robert Mitchum, Lizbeth Scott. Το τραγούδησε η Lizbeth Scott. Έγινε επιτυχία σε δύο εκτελέσεις το 1944: από τον Frank Sinatra και από τους Ink Spots.

LOVE ME OR LEAVE ME
Για το μιούζικαλ του 1928 «Whoopee» o Walter Donaldson και ο Gus Kahn έγραψαν ένα τραγούδι που έμελλε να γίνει το 1929 μεγάλη επιτυχία της Ruth Etting και το σήμα κατατεθέν της. Η ίδια το ερμήνευσε και στην παράσταση του 1930 «Simple Simon» στη Νέα Υόρκη. Ήταν το «Love me or leave me» που το ξαναέκαναν επιτυχία ο Benny Goodman και το 1934 και το 1936, ο Sammy Davis Jr το 1955 και την ίδια χρονιά η Lena Horne. Οι δυο τελευταίες εκτελέσεις κυκλοφόρησαν παράλληλα με την προβολή του φιλμ «Love me or leave me» (με πρωταγωνίστρια την Doris Day), που ήταν αφιερωμένο στη ζωή της Ruth Etting. Ο Davies, που τον συνοδεύει η ορχήστρα Sy Oliver, δίνει στην ηχογράφηση (όπου κάνει και λίγο scat singing) έναν δυναμικό τρόπο ερμηνείας, που δείχνει και την άνεσή του, όταν ανεβοκατεβαίνει την μουσική κλίμακα (12/ 55).

LOVE OF A BOY, The
Η φωνή της Timi Yuro σε παραπέμπει κάπου ανάμεσα στην Brenda Lee και την Esther Phillips. Αλλά σίγουρα έχει και κάτι μεσογειακό λόγω ιταλικής καταγωγής. Μία από τις 11 επιτυχίες που είχε από το 1961-65 ήταν «The love of a boy» (1963), ενώ το τραγούδι που την καθιέρωσε (ήταν η πρώτη επιτυχία της) είναι το «Hurt» (1961).

LOVE POTION No 9
Οι Jerry Leiber – Mike Stoller έχουν συνυπογράψει τραγούδια όπως: «Ι who have nothing», «Is that all there is», «Jailhouse rock», «Kansas city», «On Broadway», «Poison Ivy», «Ruby baby», «Spanish Harlem», «Stand by me», «Yakety yak». Το 1959, έγραψαν την «Ερωτική συνταγή Νo 9» («Love potion No 9») Ένα μαύρο φωνητικό συγκρότημα από την Ουάσιγκτον το έκανε επιτυχία. Οι Clovers. Και ακόμα μεγαλύτερη απήχηση είχε η εκτέλεση των Βρετανών Searchers, τo 1965. Oι Clovers, που ήταν οι πρώτοι οι οποίοι ηχογράφησαν το «Devil or angel» του Bobby Vee, είχαν τις περισσότερες επιτυχίες τους από το 1951-54.

LOVER

Όταν το 1932 οι Hart – Rodgers συνέθεσαν το «Lover», έγραψαν ειδικούς στίχους για να το ερμηνεύσει η Jeanette MacDonald στο φιλμ «Love me tonight». Tο 1946, στην ταινία «Because of him» το αποδίδει η Deanna Durbin. Το 1953, η σύνθεση επιστρέφει θριαμβευτικά στην επικαιρότητα, όταν η Peggy Lee την εκτελεί μοναδικά με μία εξαιρετική ενορχήστρωση του Gordon Jenkins για την ταινία «The Jazz Singer». Το 1961, την τραγουδά ο Fred Astaire στο «The pleasure of his company». Την ίδια χρονιά, την εκτελεί ο Jerry Lewis στο «The errand boy» και το 1989 ακούγεται στην ηχογράφηση των Les Paul – Mary Ford στο «Great balls of fire». Δισκογραφικά το «Lover» είχε τρεις δημοφιλείς εκτελέσεις το 1933 (Paul Whiteman, Guy Lombardo, Greta Keller), άλλη μία το 1948 από τον Les Paul και το 1952 έρχεται η περίφημη –και καθοριστική ηχογράφηση– της Peggy Lee.
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΓΚΑΛΙΔΗΣ

No comments:

Post a Comment