Κοινωνιοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα
Το πρόγραμμα Κοινωνιοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα» / Sociocultural Learning for Youth in Mobile Societies» (SLYMS) υλοποιείται στο πλαίσιο Erasmus+ Youth, με φορέα χρηματοδοτησης το Ι.ΝΕ.Δ.Ε.ΒΙ.Μ. Ασχολείται με την άτυπη και μη-τυπική μάθηση γενικότερα και ειδικότερα, με την μάθηση στους νέους, οι οποίοι προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Προσπαθεί να αναδείξει την ανάγκη για πιο ευέλικτα μαθησιακά μονοπάτια που μπορούν όχι μόνο να βελτιώσουν την είσοδο και την εξέλιξη αυτών των νέων στην αγορά εργασίας, να διευκολύνουν τις μεταβάσεις μεταξύ των φάσεων της μάθησης και της εργασίας αλλά και να βοηθήσουν στην ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνία των πολιτών.
Οι δράσεις του συγκεκριμένου Προγράμματος επικεντρώνονται στο σχεδιασμό και την ανάδειξη μαθησιακών διαδικασιών και δομών που υποστηρίζουν την άτυπη μάθηση μέσω κοινωνικών εκδηλώσεων στις τοπικές κοινότητες. Οι δράσεις αναπτύσσονται με την υιοθέτηση της θεωρίας των «κοινών», η οποία αντικατοπτρίζει την ευρύτερη μετατόπιση της σκέψης από την επικρατούσα άποψη του "κάνε το μόνος σου" στο "είμαστε σε αυτό, μαζί". Στην καρδιά αυτής της τάσης κινούνται οι άνθρωποι που ενώνονται στο μαζί ώστε να γίνουν "συν-δημιουργοί" του κόσμου που οραματίζονται. Δεν περιμένουν κάποιον άλλο να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες. Αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ο μετασχηματισμός κοινωνικών χώρων σε άτυπους χώρους μάθησης.
Ως πεδίο έρευνας και εφαρμογής χρησιμοποιούνται οι καθιερωμένες πλέον, Γιορτές Πολυγλωσσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, με όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών και κοινωνιοδιδακτικών εργαλείων τους. Ταυτόχρονα και οι στρατηγικές ανοιχτής κοινωνικής παρέμβασης, όπως τα Καφέ Πολυγλωσσίας και το παιδαγωγικό εργαλείο της Καινοτομίας Αφύπνιση στις Γλώσσες. Επιπλέον, θα αξιοποιηθεί το πρωτότυπο μοντέλο οργάνωσης των Γιορτών Πολυγλωσσίας, τεκμηριωμένο ως Εξελικτικό Μοντέλο Επιμόρφωσης-Δράσης, με σημείο αναφορά τις σύγχρονες σπουδές γύρω από τη νεότητα. Συνοπτικά, οι δράσεις του Προγράμματος SLYMS αποσκοπούν στη: Δημιουργία δοκιμασμένων εργαλείων που αναβαθμίζουν το ρόλο των Γιορτών πολυγλωσσίας σε χώρο μη τυπικής και άτυπης μάθησης. Αναγνώριση του δήμου και των τοπικών αρχών ως κατάλληλων φορέων μη τυπικής και άτυπης μάθησης, καθώς και μετασχηματισμού των σύγχρονων κοινωνιών από τη βάση. Διασύνδεση δήμων της Ε.Ε. με στόχο την Ευρωπαϊκή αναγνώριση του μαθησιακού και ενταξιακού ρόλου των Γιορτών Πολυγλωσσίας μέσα από τη δημιουργία διαδημοτικών γιορτών πολυγλωσσίας. Αποτύπωση ενός Κοινού Πλαισίου Αναφοράς για την ένταξη και την εμψύχωση των Νέων καθώς και την ενίσχυση των κοινωνικά εργαζόμενων με Νέους με εργαλεία μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης. Αυτό συμβάλλει σε μια σταθερή δομή βιωσιμότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων του Προγράμματος σε διάφορους τομείς. Ανάπτυξη και αξιοποίηση της διαγενεακότητας στα πλαίσια των αλλόφωνων και αλλόγλωσσων κοινοτήτων, πολιτισμικά διάφορων. Αξιοποίηση του πολιτισμικού «κεφαλαίου» της πόλης μέσω της διασύνδεσης των κοινοτήτων, των φορέων, των θεσμών, της εκπαίδευσης και του τουρισμού. Ανάδειξη των ευάλωτων μετακινούμενων νεανικών πληθυσμών σε συνεργάτες που συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα της πόλης, μέσω της γλώσσας και του πολιτισμού τους και της επαφής τους με την τοπική κοινωνία. Αξιοποίηση μέσω του εθελοντισμού των Νέων και των Νέων σε κατάσταση ευαλωτότητας προκειμένου να συμμετέχουν σε «έξυπνες» στρατηγικές ένταξης.
Το πρόγραμμα Κοινωνιοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα» / Sociocultural Learning for Youth in Mobile Societies» (SLYMS) υλοποιείται στο πλαίσιο Erasmus+ Youth, με φορέα χρηματοδοτησης το Ι.ΝΕ.Δ.Ε.ΒΙ.Μ. Ασχολείται με την άτυπη και μη-τυπική μάθηση γενικότερα και ειδικότερα, με την μάθηση στους νέους, οι οποίοι προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Προσπαθεί να αναδείξει την ανάγκη για πιο ευέλικτα μαθησιακά μονοπάτια που μπορούν όχι μόνο να βελτιώσουν την είσοδο και την εξέλιξη αυτών των νέων στην αγορά εργασίας, να διευκολύνουν τις μεταβάσεις μεταξύ των φάσεων της μάθησης και της εργασίας αλλά και να βοηθήσουν στην ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνία των πολιτών.
Οι δράσεις του συγκεκριμένου Προγράμματος επικεντρώνονται στο σχεδιασμό και την ανάδειξη μαθησιακών διαδικασιών και δομών που υποστηρίζουν την άτυπη μάθηση μέσω κοινωνικών εκδηλώσεων στις τοπικές κοινότητες. Οι δράσεις αναπτύσσονται με την υιοθέτηση της θεωρίας των «κοινών», η οποία αντικατοπτρίζει την ευρύτερη μετατόπιση της σκέψης από την επικρατούσα άποψη του "κάνε το μόνος σου" στο "είμαστε σε αυτό, μαζί". Στην καρδιά αυτής της τάσης κινούνται οι άνθρωποι που ενώνονται στο μαζί ώστε να γίνουν "συν-δημιουργοί" του κόσμου που οραματίζονται. Δεν περιμένουν κάποιον άλλο να αναλάβει τις απαραίτητες πρωτοβουλίες. Αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι ο μετασχηματισμός κοινωνικών χώρων σε άτυπους χώρους μάθησης.
Ως πεδίο έρευνας και εφαρμογής χρησιμοποιούνται οι καθιερωμένες πλέον, Γιορτές Πολυγλωσσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, με όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών και κοινωνιοδιδακτικών εργαλείων τους. Ταυτόχρονα και οι στρατηγικές ανοιχτής κοινωνικής παρέμβασης, όπως τα Καφέ Πολυγλωσσίας και το παιδαγωγικό εργαλείο της Καινοτομίας Αφύπνιση στις Γλώσσες. Επιπλέον, θα αξιοποιηθεί το πρωτότυπο μοντέλο οργάνωσης των Γιορτών Πολυγλωσσίας, τεκμηριωμένο ως Εξελικτικό Μοντέλο Επιμόρφωσης-Δράσης, με σημείο αναφορά τις σύγχρονες σπουδές γύρω από τη νεότητα. Συνοπτικά, οι δράσεις του Προγράμματος SLYMS αποσκοπούν στη: Δημιουργία δοκιμασμένων εργαλείων που αναβαθμίζουν το ρόλο των Γιορτών πολυγλωσσίας σε χώρο μη τυπικής και άτυπης μάθησης. Αναγνώριση του δήμου και των τοπικών αρχών ως κατάλληλων φορέων μη τυπικής και άτυπης μάθησης, καθώς και μετασχηματισμού των σύγχρονων κοινωνιών από τη βάση. Διασύνδεση δήμων της Ε.Ε. με στόχο την Ευρωπαϊκή αναγνώριση του μαθησιακού και ενταξιακού ρόλου των Γιορτών Πολυγλωσσίας μέσα από τη δημιουργία διαδημοτικών γιορτών πολυγλωσσίας. Αποτύπωση ενός Κοινού Πλαισίου Αναφοράς για την ένταξη και την εμψύχωση των Νέων καθώς και την ενίσχυση των κοινωνικά εργαζόμενων με Νέους με εργαλεία μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης. Αυτό συμβάλλει σε μια σταθερή δομή βιωσιμότητας και διάχυσης των αποτελεσμάτων του Προγράμματος σε διάφορους τομείς. Ανάπτυξη και αξιοποίηση της διαγενεακότητας στα πλαίσια των αλλόφωνων και αλλόγλωσσων κοινοτήτων, πολιτισμικά διάφορων. Αξιοποίηση του πολιτισμικού «κεφαλαίου» της πόλης μέσω της διασύνδεσης των κοινοτήτων, των φορέων, των θεσμών, της εκπαίδευσης και του τουρισμού. Ανάδειξη των ευάλωτων μετακινούμενων νεανικών πληθυσμών σε συνεργάτες που συμβάλλουν στην ανθεκτικότητα της πόλης, μέσω της γλώσσας και του πολιτισμού τους και της επαφής τους με την τοπική κοινωνία. Αξιοποίηση μέσω του εθελοντισμού των Νέων και των Νέων σε κατάσταση ευαλωτότητας προκειμένου να συμμετέχουν σε «έξυπνες» στρατηγικές ένταξης.
No comments:
Post a Comment