FALCON 8X
Το business jet
των Κροίσων
Ελληνική εταιρεία ήταν από τις πρώτες που αγόρασε το υπερσύγχρονο trijet των $58.000.000
Η ναυαρχίδα της σειράς Falcon, με το θρυλικό σχήμα της, αποτελεί ακόμα μία απόδειξη της φανερής ανωτερότητας (και φαντασίας) της γαλλικής Dassault Aviation SA στο σχεδιασμό trijet. Και είναι ακριβώς αυτή διάταξη των τριων κινητήρων πάνω στο σώμα των αεροσκαφών που τα κάνει μοναδικά, όχι μόνο από πλευράς λειτουργικότητας και ασφάλειας αλλά και σε ομορφιά. Η πρόσφατη μάλιστα αδειοδότηση προσγείωσης και απογείωσης από το αεροδρόμιο του Λονδίνου, ένος ίσως από τα πιο δύσκολα στον κόσμο εξαιτίας της απότομης προσέγγισης και του μικρού διαδρόμου προσγείωσης, ανοίγει πλέον διάπλατα νέους εμπορικούς ορίζοντες για τα Falcon 8X, που ας μην γελιόμαστε, στοχεύει κυρίως στα «μεγάλα ονόματα» του City του Λονδίνου και της Canary Wharf, του σημαντικότερου ίσως οικονομικού τετραγώνου στον κόσμο σήμερα.
Στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των jet με δύο κινητήρες, η Dassault επέλεξε για το Falcon 8X τη χρησιμοποίηση τριων έτσι ώστε να είναι ευκολότερος ο χειρισμός των αεροσκαφών σε μικρότερους διαδρόμους προσγείωσης και η προσέγγιση σε αεροδρόμια με μεγαλύτερο υψόμετρο, έχοντας βέβαια και το πλεονέκτημα της μέγιστης ασφάλειας που προσφέρει ένας επιπλέον κινητήρας. Οι τελευταίοι είναι Pratt & Whitney PW307D και παράγουν 6,722 lb ώθησης, ο καθένας, παρέχοντας στο Falcon μια απίστευτη ταχύτητα για business jet που φτάνει τα Mach 90. Επιπλέον, με τρεις κινητήρες, το αεροσκάφος μπορεί να πετάει άνετα στα 51.000 πόδια χωρίς να χρειάζεται τις επιπλέον διαδικασίες πλοήγησης που απαιτούνται στους δικινητήριους ανταγωνιστές του, όσον αφορά τις μεγάλες αποστάσεις, ενώ ο επιπλέον χώρος για καύσιμα που διαθέτουν προσφέρουν τη δυνατότητα συνεχούς πτήσης από 12 έως και 14 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό. Έτσι, η δυσκολία που αντιμετώπιζε το Falcon 7X σε αποστάσεις όπως Παρίσι-Σιγκαπούρη, έχει πλέον μηδενιστεί με το 8Χ. Το ίδιο συνέβαινε και στις πτήσεις Los Angeles – Hong Kong και Hong Kong – Λονδίνο… Συν τοις άλλοις, η αισθητή μείωση του θορύβου, σε σχέση με τα προηγούμενα Falcon, επιτρέπουν πλέον και την προσέγγιση αεροδορομίων με αυστηρούς κανόνες, κυρίως σε αυτά που είναι μέσα σε μεγάλες πόλεις, όπως την Καννών.
Το μήκους 24 μέτρων 8Χ και αξίας 58 εκατ. δολαρίων, μπορεί να μεταφέρει άνετα 8 επιβάτες, ενώ ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 30 διαφορετικών σχεδίων διαρρύθμισης εσωτερικών χώρων, κάτι που βέβαια έχει άμεση συνάρτηση με τον τρόπο χρησιμοποίησης του αεροσκάφους. Έτσι, ο αριθμός των επιβατών μπορεί να φτάσει και τους 14, ενώ αντιστοίχως, να μειωθεί αισθητά, αν δημιουργηθούν μικρότεροι χώροι ξεκούρασης, ακόμα και μπάνιου με ντους. Ένα από τα σημαντικότερα ατού του Falcon 8X είναι ότι παρά τα μεγάλα ύψη που μπορεί να πετάει, η καμπίνα διατηρεί την ατμοσφαιρική πίεση αρκετά χαμηλά με αποτέλεσμα οι επιβάτες να υποφέρουν πολύ λιγότερο από jet lag όταν φτάνουν στον προορισμό τους.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι μία από τις πρώτες εταιρείες που αγόρασαν το Falcon 8X είναι ελληνική, η Amjet executive, η οποία ειδικεύεται στις πτήσεις charter και κυρίως στο κομμάτι του b2b. Τουλάχιστον αυτό αναφέρεται σε περσινή της ανακοίνωση, σημειώνοντας μάλιστα ότι από τις εγκαταστάσεις της Dassault στο Μπορντό έως το Ελευθέριος Βενιζέλος το Falcon 8X πιλοτάρισε ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας Abakar Manany. Ο Manany, όπως εξήγησε πέρσι στο ειδησιογραφικό site news247 ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Α. Θεοδωρακόπουλος, επέλεξε να δημιουργήσει την εταιρεία του στην Ελλάδα το 2009 τόσο λόγω της θέσης της, ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Μέση Ανατολή, όσο και εξαιτίας του υψηλού επιπέδου έμψυχου υλικού που προέρχεται κυρίως από την «δεξαμενή» της παλιάς Ολυμπιακής.
No comments:
Post a Comment