ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, April 25, 2018


ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΙΑΚΕΣ «ΝΥΧΤΕΣ ΤΗΣ ΤΣΑΪΝΑ ΜΠΛΟΥ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ συνεχίζουν το αφιέρωμά τους Γυναίκες και προβάλλουν τη Δευτέρα 30 Απριλίου στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) το ερωτικό θρίλερ του Κεν Ράσελ Οι νύχτες της Τσάινα Μπλου (ΗΠΑ, 1984, έγχρωμη, 107’). Παίζουν: Κάθλιν Τέρνερ, Άντονι Πέρκινς, Μπρους Ντέιβισον.
Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, ενώ στους θεατές θα διανεμηθεί έντυπη ανάλυση της Βασιλικής Πολυχρονοπούλου από το Cine.gr. Στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Η αναστολή και η ελευθερία στο κινηματογραφικό σύμπαν.

Ένας αστυνομικός, για να βγάλει κάποια επιπλέον χρήματα, δέχεται να παρακολουθήσει μια σχεδιάστρια σε έναν οίκο μόδας, καθώς το αφεντικό της την υποπτεύεται για βιομηχανική κατασκοπεία. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως τη νύχτα μετατρέπεται σε ιερόδουλο.

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«H China Blue είναι μια φτηνή ιερόδουλος που διασκεδάζει με το επάγγελμά της και σε κάθε σχεδόν πελάτη της δίνει και μια αντίστοιχη «παράσταση» πέρα από πληρωμένο σεξ. Στην πραγματικότητα η China Blue την ημέρα είναι μια πετυχημένη σχεδιάστρια σε έναν διάσημο οίκο μόδας. Ο Bruce Davison είναι ένας αστυνομικός με πολλά οικογενειακά προβλήματα. Για να βγάλει κάποια επιπλέον χρήματα δέχεται να παρακολουθήσει την China Blue καθώς το αφεντικό της την υποπτεύεται για βιομηχανική κατασκοπεία. Φυσικά το «αστυνομικό» μέρος του έργου είναι πλασματικό, εξυπηρετεί όμως την ανακάλυψη της διπλής ταυτότητας της China από τον Davison. Ο τελευταίος της παρουσιάζεται ως πελάτης αλλά, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ταινίες, το καταπληκτικό σεξ ακολουθείται από συναισθηματική δέσμευση και η China αρχίζει να αισθάνεται για έναν άντρα αυτό που χρόνια προσπαθεί να αποφύγει: τον έρωτα. Τα πράγματα περιπλέκονται καθώς την αληθινή της ταυτότητα ανακαλύπτει και ένας παρανοϊκός «ιερέας» ο οποίος, πέρα από πελάτης της, θέλει να γίνει και σωτήρας της και αρχίζει να την κυνηγά ανελέητα μέχρι ένας από τους δύο - ή ο ίδιος ή αυτή - να πεθάνει κατά την διάρκεια αυτού του αγώνα αναμόρφωσης.
Για πολλούς ο ρόλος της China Blue είναι ο ρόλος-κορυφή στην καριέρα της Turner. Ο Davison, περισσότερο διακοσμητικός παρά ουσιαστικός, χρησιμεύει στην ταινία μόνο ως το «κλειδί» της ανάλυσης για την περίεργη ψυχοσύνθεση του ρόλου της Turner. Ο Perkins για ακόμα μια φορά σε ρόλο ψυχωτικού επιδεικνύει τόσο ταλέντο όσο ο Davison και η Turner μαζί και κάτι παραπάνω.
Η ταινία έχει αδυναμίες βέβαια: Καταρχάς είναι το χοντροκομμένο αστυνομικό στόρυ, έπειτα η χονδροειδής ανάλυση των κινήτρων των ηρώων ή η ολοκληρωτική έλλειψη εξήγησης των κινήτρων. Φυσικά το χειρότερο στην όλη ιστορία είναι η κουτσουρεμένη και πετσοκομμένη τελική σκηνή δράσης που αντί να κρατάει αρκετά χρονικά δημιουργώντας το απαραίτητο σασπένς ολοκληρώνεται σε κλάσματα δευτερολέπτου αφήνοντας τον «καλό» αστυνομικό χωρίς την παραμικρή γρατσουνιά και τον τρελαμένο crossdresser νεκρό καθώς του ήρθε το βαρύ σεξουαλικό βοήθημα στο δόξα πατρί. 
Εντούτοις ως σύνολο το Crimes of Passion έχει αποκτήσει το δικό του φανατικό κοινό όπως κάθε b-movie που ισορροπεί επιτυχώς ανάμεσα στο γελοίο και στο μεγαλοφυές. Καθώς μάλιστα έχει την χαρακτηριστική αισθητική των 80s και, καθώς μεταφέρει με άκρα πειστικότητα την ατμόσφαιρα των «κακόφημων» περιοχών και την αφοπλιστική decadence του υπόκοσμου, δεν μπορεί παρά να κάνει εντύπωση ακόμα και σε εκείνους που θα γελάσουν με την απλοϊκότητα του σεναρίου και με το γνωστό και όχι ιδιαίτερα πετυχημένο happy end.»

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΙΣ «ΝΥΧΤΕΣ ΤΗΣ ΤΣΑΪΝΑ ΜΠΛΟΥ»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε τις Νύχτες της Τσάινα Μπλου είναι:

Για την καταπληκτική ερμηνεία της Κάθλιν Τέρνερ, που ξεπερνά και τον εαυτό της στην Έξαψη.
Για τον υποδειγματικό ρόλο του Άντονι Πέρκινς, που ουσιαστικά είναι μια αναφορά στο Ψυχώ.
Για την επαναδιατύπωση της κλασικής προβληματικής του Κεν Ράσελ για τις εναλλακτικές πραγματικότητες στις ακραίες καταστάσεις.
Για τον τρόπο που σκηνοθετεί ο μέγας Ράσελ, που άλλοτε είναι συγκρατημένος και άλλοτε πληθωρικός και ασυγκράτητος.
Για τις ομοιότητες της ταινίας με την Ωραία της ημέρας, με την οποία πρέπει να γίνουν συγκρίσεις.
Για την ψυχαναλυτική ματιά της ταινίας που σκάβει βαθιά στα φαντάσματα του ασυνείδητου.
Για την εξαιρετική φωτογραφία του Ντικ Μπους, που αντιστοιχεί στις ψυχολογικές διαβαθμίσεις των ηρώων.
Για τα υποδειγματικά ντεκόρ και κοστούμια που έχουν τις ιδιαίτερες σημασίες τους.
Για τη δομική ισορροπία της ταινίας, που παίζει με τις αντιθέσεις φως-σκοτάδι, ημέρα-νύχτα, δουλειά-απόδραση.
Για όλη την αμφισημία που κυκλοφορεί στο φιλμ, που μεταξύ των άλλων επιχειρεί να σχολιάσει και τους όρους της ελευθερίας.

Υ.Γ. Τη Δευτέρα 30 Απριλίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ προβάλλουν ως κλείσιμο του αφιερώματός τους Γυναίκες το κοινωνικό δράμα του Ρόμπερτ Όλτμαν 3 γυναίκες (1977).

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΕΝΑΣ ΜΑΗΣ
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΡΤ3 –
ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ –
ΣΙΝΕ ΒΑΚΟΥΡΑ (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665)
2-9 ΜΑΪΟΥ

Η Κινηματογραφική Λέσχη των Εργαζομένων της ΕΡΤ3 και το Κέντρο Μελετών και Ερευνών για το Σινεμά (ΚΕ.Μ.Ε.Σ.) τιμούν τα 50 χρόνια από τα γεγονότα του Γαλλικού Μάη του ’68, θεωρώντας ότι υπήρξαν ένα κορυφαίο ιδεολογικό και πολιτιστικό σταυροδρόμι στην ιστορία του 20ου αιώνα, με ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα 14 ταινιών στον κινηματογράφο ΒΑΚΟΥΡΑ 1, από τις 2 έως και τις 9 Μαῒου. Πρώτη προβολή του αφιερώματος την Τετάρτη 2/5 στις 19:30 με το αριστούργημα του Σέρτζιο Λεόνε ΚΑΤΩ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ, ενώ από τις 22:00 ως τις 22:15 θα γίνει η επίσημη έναρξη με συνοδεία γαλλικών εδεσμάτων, και στη συνέχεια θα επακολουθήσει και η προβολή της δεύτερης ταινίας Ο ΜΙΛΟΥ ΤΟΝ ΜΑΗ. Η είσοδος πέραν των εισιτηρίων θα γίνεται και με ειδική εκπτωτική κάρτα και για τις 14 ταινίες. Οι οργανωτές συνιστούν, λόγω του περιορισμένου αριθμού των καρτών, την έγκαιρη προμήθεια τους από τους αρμοδίους. Χορηγός επικοινωνίας ο ραδιοφωνικός σταθμός 93,4 Στο Κόκκινο. Πρόλογοι, κριτικές, αναλύσεις ειδικών και συζητήσεις θα συνοδεύουν αυτό το αφιέρωμα, του οποίου το ακριβές πρόγραμμα είναι το ακόλουθο:

ΤΕΤΑΡΤΗ 2/5

19:30 ΚΑΤΩ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ (GIU LA TESTA) του Σέρτζιο Λεόνε, με τους Ροντ Στάιγκερ και Τζέιμς Κόμπερν,  Ιταλία, 1971, έγχρωμη, 149’,  David di Donatello Καλύτερης Σκηνοθεσίας
22:15 Ο ΜΙΛΟΥ ΤΟΝ ΜΑΗ (MILOU EN MAI) του Λουί Μαλ, με τους Μισέλ Πικολί και Μίου-Μίου,  Γαλλία, 1990, έγχρωμη, 107’,  Υποψηφιότητα για BAFTA Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

ΠΕΜΠΤΗ 3/5

20:00 Η ΚΙΝΕΖΑ (LE CHINOISE) του Ζαν Λικ Γκοντάρ, με τους Ζαν Πιέρ Λεό και Αν Βιαζέμσκι,  Γαλλία, 1967, έγχρωμη, 95’,  Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας
22:00 Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΩΝ (LES VALSEUSES) του Μπερτράν Μπλιέ, με τους Ζεράρ Ντεπαρντιέ και Πατρίκ Ντεβέρ,  Γαλλία, 1974, έγχρωμη, 150’

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4/5

20:00 ΖΑΜΠΡΙΣΚΙ ΠΟΪΝΤ (ZABRISKIE POINT) του Μικελάντζελο Αντονιόνι, με τους Μαρκ Φρεσέτ και Ντάρια Χάλπριν,  ΗΠΑ, 1970, έγχρωμη, 113’,  Ιταλικό Χρυσό Κύπελλο Καλύτερης Σκηνοθεσία;
22:00 ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ (LA GRANDE BOUFFE) του Μάρκο Φερέρι, με τους Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και Μισέλ Πικολί,  Γαλλία, 1973, έγχρωμη, 130’,  Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ Καννών


ΣΑΒΒΑΤΟ 5/5

20:00 ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΣΤΕΦΑΝ ΟΝΤΡΑΝ - Η ΑΠΙΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ (LA FEMME INFIDELE) του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Στεφάν Οντράν και Μισέλ Μπουκέ,  Γαλλία, 1969, έγχρωμη, 98’,  Υποψηφιότητες για Βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Ά ανδρικού ρόλου από την Αμερικανική Εταιρεία Κριτικών Κινηματογράφου
22:00 ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ (THE DREAMERS) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, με τους Μάικλ Πιτ και Εύα Γκριν,  Ιταλία, 2003, έγχρωμη, 115’

ΚΥΡΙΑΚΗ 6/5

20:00 Η ΠΙΟ ΤΡΕΛΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (LA CARAPATE) του Ζεράρ Ουρί, με τους Πιέρ Ρισάρ και Βικτόρ Λανού,  Γαλλία, 1978, έγχρωμη, 100’
22:00 ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΑΗ (APRES MAI) του Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Κλεμάν Μεταγιέρ και Λόλα Κρετόν,  Γαλλία, 2012, έγχρωμη, 122’,  Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας

ΔΕΥΤΕΡΑ 7/5

18:30 ΤΡΙΧΕΣ (HAIR) του Μίλος Φόρμαν, με τους Τζον Σάβατζ και Τριτ Γουίλιαμς,  ΗΠΑ, 1979, έγχρωμη, 121’,  Υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας και Νέου Σταρ της Χρονιάς

ΤΡΙΤΗ 8/5

20:00 ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ (TOUT VA BIEN) των Ζαν Λικ Γκοντάρ και Ζαν Πιέρ Γκορέν, με τους Ιβ Μοντάν και Τζέιν Φόντα,  Γαλλία, 1972, έγχρωμη, 95’,  Βραβείο Interfilm στο Φεστιβάλ Βερολίνου
22:00 Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΡΩΤΑΣ (LΕ GRANDE AMOUR) του Πιέρ Ετέξ, με τον ίδιο και την Ανί Φρατελινί,  Γαλλία, 1969, έγχρωμη, 87’,  Υποψηφιότητα για Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών

ΤΕΤΑΡΤΗ 9/5


18:30 ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΛΟΓΑ OTAN ΓΕΡΑΣΟΥΝ (ΤΗΕΥ SHOOT HORSES, DON’T THEY?) του Σίντνεϊ Πόλακ, με τους Τζέιν Φόντα και Μάικλ Σάραζιν,  ΗΠΑ, 1969, έγχρωμη, 129’,  Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα ΄Β ανδρικού ρόλου

No comments:

Post a Comment