Τσάνταλης τα τέσσερα στα δέκα ελληνικά κρασιά που πωλούνται στη Γερμανία
της Άννης Καρολίδου
Oι άνθρωποι της «Τσάνταλης» έχουν κάθε λόγο για να είναι ικανοποιημένοι από τις εξαγωγικές τους επιδόσεις. To 2014 η γνωστή οινοποιΐα – αποσταγματοποιΐα, αυξάνει σημαντικά σε ποσότητες αλλά και σε αξία τις εξαγωγές της στη Γερμανία, την πρώτη αγορά για το ελληνικό κρασί, ενώ, αυξάνοντας κατά 8% τις συνολικές της εξαγωγές αποδεικνύει ότι δίκαια διατηρεί τον τίτλο της μεγαλύτερης ελληνικής εξαγωγικής εταιρείας οίνου.
Για την ελληνική οινοποιΐα, όπως και για όλους τους κλάδους της οικονομίας, η πλέον δυναμική απάντηση στη κρίση και στον αρνητικό τρόπο με τον οποίο επηρέασε την κατανάλωση στην εσωτερική αγορά, ήταν η ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις εξαγωγές.
Τι σήμαινε αυτό στην πράξη για την «Τσάνταλης» εξηγεί στη Voria.gr o διευθυντής εξαγωγών της εταιρείας, Περικλής Δράκος. Περαιτέρω διείσδυση σε niche markets στις ώριμες αγορές της Γερμανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας και, ανάπτυξη σε νέες αγορές, στην αγγλική αλλά και στη Νοτιο- Κορεάτικη, με επέκταση του ανοίγματος στην αγορά της Κίνας.
Η έμφαση στις εξαγωγές, έδωσε αύξηση 8% στις διεθνείς πωλήσεις που ανήλθαν σε 13 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 42% του συνόλου του τζίρου(κοντά στα 31 εκατ. ευρώ).
Η περίπτωση της Γερμανίας
To 2014, με πωλήσεις εμφιαλωμένων οίνων στη Γερμανία, η «Τσάνταλης», έπιασε μερίδιο 38%, σε ποσότητα, στις εξαγωγές ελληνικών κρασιών και, 42% σε αξία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διείσδυση της σε πελάτες με πιο ευαίσθητους ουρανίσκους και διατεθειμένους να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ένα καλό κρασί.
Το σημαντικότερο, για όποιον διαβάζει τα στοιχεία, είναι,ότι πέτυχε αύξηση εξαγωγών στη Γερμανία, όταν δυστυχώς την ίδια χρονιά, οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών (φιάλες) στη συγκεκριμένη αγορά μειώθηκαν κατά 22% σε ποσότητα και κατά 8% σε αξία. Τονίζουμε το φιάλες, γιατί οι ελληνικές εξαγωγές σε χύμα κρασί αυξήθηκαν.
Έτσι, το 2014, σε κάθε 10 φιάλες ελληνικού κρασιού που πωλούνταν στη Γερμανία, οι τέσσερις(παρά κάτι) ήταν της «Τσάνταλης.
Η εταιρεία κτίζει χρόνο με το χρόνο το προφίλ και «μπήκε με το δεξί» στο 2015, καθώς στο διαγωνισμό «Mundus Vini», η «Ραψάνη Επιλεγμένος 2012», διακρίθηκε ως το καλύτερο ερυθρό κρασί από την Ελλάδα.
Στόχος για την εταιρεία, στις ώριμες αγορές, είναι πλέον η αύξηση των μεριδίων της μέσω wine clubs(όπως της Hawesco στη Γερμανία), των καταστημάτων διανομής βιολογικών προϊόντων και του ειδικού λιανεμπορίου.
Η πρόκληση των νέων αγορών
«Την τελευταία διετία θέσαμε ως στόχο την ανάπτυξή μας στην αγγλική αγορά, μία αγορά στην οποία κυριαρχούν τα κρασιά της Ιβηρικής, της Ιταλίας αλλά και της Αμερικής. Έχουμε σε πρώτη φάση, αναλάβει τον αποκλειστικό εφοδιασμό της αλυσίδας εστιατορίων «Τhe Real Greek», ενώ αναζητούμε νέες συνεργασίες».
Άλλη μεγάλη αγορά στόχος είναι της βόρειας Αμερικής, ενώ η «Τσάνταλης» βρίσκεται ήδη πολύ ανταγωνιστικά στον Καναδά, αγορά που είναι για την ελληνική εταιρεία η δεύτερη σε πωλήσεις, μετά τη Γερμανία.
Για την «Τσάνταλης», πολύ σημαντική ήταν η είσοδος στην αγορά της Βραζιλίας, μιας χώρας 200 εκατομμυρίων κατοίκων, μία από τις ισχυρότερες αναπτυσσόμενες οικονομίες και μέλους των BRICKS. Στη Βραζιλία, η «Τσάνταλης» βρίσκεται στα πιο εκλεκτικά Super Muffato και Verdemar, αλλά και στα Carrefour με τα 500 καταστήματα, όπως και στα Sam’s Club, έναν από τους κλάδους της WalMart.
Η εταιρεία βγαίνει στο εξωτερικό, με τους οίνους του Αγίου Όρους – προμηθευτής του Κρεμλίνου με το Kormilitsa- με τη «Ραψάνη», με τα κρασιά από το αμπελοτόπι της Μαρώνειας, με το «Μετόχι», το «Άβατον», με τους Μακεδονικούς οίνους, το «Μαυρούδι», ενώ σε αυτή την πορεία της προς τις ξένες αγορές, πάει μαζί με τα σαντορινιά κρασιά της SANTO WINES.
H «Τσάνταλης» που βρίσκεται στη Κίνα από το 2008, με δίκτυο 25 καταστημάτων «Tsantali», μέσω franchising και δεκάδων corner shops, ετοιμάζει το επόμενο βήμα στις αγορές της Ασίας.
«Επιχειρούμε να επεκταθούμε στην αγορά της Νότιας Κορέας και για το σκοπό αυτό θα συμμετάσχουμε στη διεθνή έκθεση οίνου που θα πραγματοποιηθεί στη Σεούλ 23- 25 Απριλίου. Στοχεύουμε σε νέες αγορές καθώς μεγάλο βάρος, όχι μόνο με τα κρασιά αλλά και με τα αποστάγματα, δίνουμε στις διεθνείς πωλήσεις», τόνισε ο κ. Δράκος.
No comments:
Post a Comment