ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, April 16, 2015

ΝΕΑ ΖΩΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ

Είναι ένας από τους... κρυμμένους αρχιτεκτονικούς θησαυρούς της Θεσσαλονίκης, ο οποίος εδώ και δεκαετίες παρέμενε αναξιοποίητος, παρόλο που αυτή η πόλη λατρεύει τις στοές. Το κτήριο του ιστορικού Παλιού Ταχυδρομείου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ξαναζωντάνεψε πριν από λίγες ημέρες, καθώς από τις 31 Μαρτίου στεγάζεται εκεί το μοναδικό κατάστημα TOMS στην Ελλάδα που λειτουργεί καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου και οι περαστικοί άρχισαν τις επισκέψεις στην ανανεωμένη στοά.
Η ιστορία της Στοάς Πελοσώφ
Το κτήριο της οδού Τσιμισκή 22 χτίστηκε το 1924, σε σχέδια του Ξενοφώντα Παιονίδη, του αρχιτέκτονα που με τα έργα του, νεοκλασικά και εκλεκτικιστικά, διαμόρφωσε το νέο πρόσωπο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ιδιοκτησία της οικογένειας του προέδρου της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, Δαυίδ Σαλτιέλ και των κληρονόμων Πετικάκη (από την πλευρά της Στοάς Χιρς) και της εταιρείας Β. Μπάρμπα Α.Β.Ε.Ε. (γωνιακή πλευρά της οδού Κομνηνών). Ο χώρος λειτούργησε αρχικά ως εμπορική στοά. Την περίοδο πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στέγαζε το κεντρικό ταχυδρομείο της πόλης, όμως, το 1941 βομβαρδίστηκε, με αποτέλεσμα να παραμείνει σε αχρηστία κατά τη διάρκεια της κατοχής. Στη συνέχεια, επισκευάστηκε και φιλοξένησε και πάλι το ταχυδρομείο έως και το 1978, οπότε υπέστη μεγάλες ζημιές από τους σεισμούς και παρέμενε αναξιοποίητο μέχρι σήμερα, με εξαίρεση τα καταστήματα του ισογείου και ένα γραφείο στον πρώτο όροφο.
Το επιβλητικό κτήριο περιλαμβάνει τέσσερα ισόγεια καταστήματα, υπόγειο χώρο, δύο ορόφους και δώμα, ενώ χαρακτηριστικό του κτίσματος είναι το κεντρικό αίθριο στον εσωτερικό χώρο, που φωτίζεται από ψηλά, μέσω δίρριχτης στέγης με γυαλί και μέταλλο.
Η αξιοποίηση που έφερε ζωή
Τα τελευταία χρόνια, στα ισόγεια καταστήματα της μίας πλευράς του κτηρίου λειτουργούν οι επιχειρήσεις Folli Follie, Swatch και Chanel (το πιο πρόσφατο), ενώ πριν από ένα χρόνο, εκεί που παλαιότερα υπήρχε το κατάστημα ρούχων Old Post, εγκαινιάστηκε το νέο μεγάλο κατάστημα ρούχων και αξεσουάρ H&M, στη γωνιακή πλευρά του κτηρίου, έκτασης 2.000 τ.μ., που καταλαμβάνει το ισόγειο, τους δύο ορόφους και τμήματα του δώματος και του υπογείου.
Μέχρι και πριν από λίγο καιρό, το εσωτερικό της Στοάς Πελοσώφ παρέμενε κλειστό. Μέχρι που η εταιρεία TOMS πήρε την απόφαση να στεγάσει εκεί, σε έναν από τους χώρους του αιθρίου, το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα και δεύτερο στην Ευρώπη. «Πρόκειται για ένα χώρο μοναδικό, σ' ένα ιστορικό για την πόλη κτήριο. Ψάχναμε έναν χώρο που να έχει μια σύνδεση με την πόλη, να σημαίνει κάτι για τη Θεσσαλονίκη. Έτσι, βρήκαμε τη Στοά - γνωστή και ως το Παλιό Ταχυδρομείο. Φυσικά θέλαμε να είναι ένα μέρος που να ακολουθεί αισθητικά την TOMS: Να είναι cool, σε off high street location και φυσικά να μας... χωράει», εξηγεί στο Thestival ο Κωνσταντίνος Κυρκίνης της TOMS. Όπως αναφέρει, η Θεσσαλονίκη ήταν πρώτη στο μυαλό των υπευθύνων, καθώς είναι πόλη-trendsetter για την Ελλάδα.
Μεταμόρφωση της στοάς με... παλιά υλικά
Η ολοκληρωτική μεταμόρφωση του χώρου στη Στοά του Παλιού Ταχυδρομείου διήρκησε περίπου πέντε μήνες, καθώς το κατάστημα της TOMS συνδυάζει την πώληση των προϊόντων της εταιρείας, με ένα πρωτότυπο καφέ, όπου μπορεί κανείς να απολαύσει ένα ρόφημα στο διάλειμμά του από τις αγορές και όχι μόνο. Τα ξύλα που ντύνουν τους τοίχους στο εσωτερικό είναι κομμάτια από το πρώτο δάπεδο του ταχυδρομείου, το ίδιο και το τούβλο των τοίχων.
Οι λαμαρίνες του ταβανιού προήλθαν από μία στάνη έξω από τη Θεσσαλονίκη (η εταιρεία αγόρασε στον ιδιοκτήτη της καινούριες), οι καρέκλες -που είναι σχολικές αγγλικές καρέκλες του 1958- αγοράστηκαν διαδικτυακά, ενώ οι δύο μεγάλες τάβλες στο κέντρο του αίθριου είναι από μια μπυραρία σε ένα χωριό έξω από το Ανόβερο που έκλεισε τη δεκαετία του '70.
«Η αρχιτεκτονική της στοάς είναι τέτοια που μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε το concept του πολυχώρου που είχαμε κατά νου όταν ξεκινήσαμε.
Ακολουθώντας λοιπόν, την giving φιλοσοφία και στην κατασκευή του καταστήματος, επαναχρησιμοποιήθηκαν υλικά, αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την ιστορία του χώρου», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κυρκίνης.
"One for One" για τα παιδιά από την TOMS
Πριν από περίπου δέκα χρόνια, το 2006, ο Blake Mycoskie επισκέφθηκε ένα χωριό της Αργεντινής, όπου παρατήρησε ότι τα παιδιά δεν είχαν να φορέσουν παπούτσια. Η εικόνα τον συγκλόνισε τόσο που αποφάσισε να δημιουργήσει την εμπορική, αλλά ταυτόχρονα φιλανθρωπική εταιρεία ΤOMS, η οποία ακολουθεί την τακτική One for One®: για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πουλάει, δωρίζει ένα ζευγάρι σε ένα παιδί που το έχει ανάγκη. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα TOMS έγιναν μόδα και λίγα χρόνια αργότερα η φιλοσοφία τους επεκτάθηκε στα οπτικά είδη, αλλά και στις τσάντες, με την αποκατάσταση της όρασης ενός ανθρώπου και τον ασφαλή τοκετό μίας γυναίκας αντίστοιχα. Μέχρι στιγμής έχουν δοθεί περισσότερα από 30 εκατομμύρια παπούτσια σε παιδιά και έχουν βοηθηθεί 275.000 άνθρωποι. Το 2014, ο Mycoskie λάνσαρε και το δικό του καφέ, τον "TOMS Roasting Co", με σκοπό να προσφέρει νερό σε χώρες που το χρειάζονται. «Η TOMS είναι μια εταιρεία η οποία θέλει να προσπαθήσει ενεργά για να κάνει καλύτερες τις ζωές των ανθρώπων. Αναγνωρίζει τις ανάγκες και δημιουργεί προϊόντα που εξυπηρετούν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Κι έτσι και ο κόσμος συμμετέχει κι αυτός ενεργά σε αυτή την προσπάθεια.
Άλλωστε το TOMS FLAGSHIP STORE δεν σχεδιάστηκε μόνο ως το κατάλληλο μέρος για τις αγορές, αλλά και ως ένα όμορφο και χαλαρό hang out space αφού λειτουργεί και ως καφέ σερβίροντας τα διαλεκτά blends από την νέα σειρά "TOMS Roasting Co", αναφέρει ο κ. Κυρκίνης.
Ήδη ο κόσμος έχει «αγκαλιάσει» αυτό το καινούριο concept μαγαζιού, απολαμβάνοντας τις στιγμές του στο χώρο, αλλά και βοηθώντας, μέσω των αγορών του, ανθρώπους που έχουν ανάγκη, ενώ το Παλιό Ταχυδρομείο στη Θεσσαλονίκη γίνεται και πάλι σημείο αναφοράς στην πόλη.

No comments:

Post a Comment