ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Tuesday, August 2, 2022

ΝΕΟΣ ΓΟΛΓΟΘΑΣ ΜΕ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΤΡΕΝΟΥ - «ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΠΛΕΟΝ», ΛΕΕΙ  Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΡΑΣ

 Λάζαρος Θεοδωρακίδης

Έρχονται κυρώσεις από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων κατά της Hellenic Train μετά τα απανωτά περιστατικά ταλαιπωρίας επιβατών

Δεν έχουν τελειωμό τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επιβάτες του ελληνικού σιδηροδρόμου, καθώς, μόλις λίγα 24ώρα μετά την απίστευτη ταλαιπωρία λόγω… διακοπής ρεύματος στη Δεκέλεια και σειράς άστοχων ενεργειών, χθες προστέθηκε ακόμη ένα περιστατικό που δείχνει την κορυφή του παγόβουνου. Την ίδια ώρα η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων δηλώνει πως «δεν θα υπάρξει πλέον καμία ανοχή ενάντια στα δικαιώματα των επιβατών». 


Το χθεσινο πρωινό επεισόδιο αφορούσε την αμαξοστοιχία 1521 και τους περίπου 200 επιβάτες όταν, από το Λιανοκλάδι και κατευθυνόμενη προς την Αθήνα, κοντά στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου, σύμφωνα με πληροφορίες συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε.

Εκεί έφτασαν τεχνικοί του ΟΣΕ και μετά από έλεγχο το τρένο συνέχισε το ταξίδι του, ωστόσο λίγα λεπτά αργότερα και πριν εισέλθει στον σταθμό της Τιθορέας εκτροχιάστηκε καθώς -όπως σημειώνουν επιβάτες- είχαν αφεθεί τα κλειδιά προς τη νέα γραμμή με συνέπεια η αμαξοστοιχία να βρεθεί έξω από τις ράγες.


«Η ανοχή μας έχει φτάσει στα όρια της. Δεν πρόκειται να ανεχτούμε τη συνέχιση μιας κατάστασης που καταπατά τα δικαιώματα των επιβατών», δηλώνει  η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), Ιωάννα Τσιαπαρίκου. Βρισκόμαστε στάδιο των ερευνών προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για το περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας, τονίζει και προσθέτει πως «χωρίς να θέλω να προκαταβάλλω κάποια απόφαση, να είστε σίγουροι πως θα προχωρήσουμε σε ό,τι προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, αναφορικά με τις ευθύνες και τα πρόστιμα».

Η κ. Τσιαπαρίκου αναφέρει  πως «αντί η κατάσταση να βελτιώνεται από πλευράς της Hellenic Train, αναφορικά με την εξυπηρέτηση των επιβατών, δυστυχώς βλέπουμε να γίνεται το αντίθετο». Όπως λέει χαρακτηριστικά, παλαιότερα είχαμε 1-2 καταγγελίες – παράπονα επιβατών κυρίως για καθυστερήσεις στα δρομολόγια τον μήνα, τώρα έχουμε δεκάδες την ημέρα…».

Σύμφωνα με την ίδια, η ΡΑΣ «έχει επικοινωνήσει με την Hellenic Train και ακόμη περιμένει τις απαντήσεις, αλλά πια τραβάμε μια γραμμή σε όλα αυτά. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί». Όπως σημειώνει η κ. Τσιαπαρίκου για μας πάνω από όλα είναι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και ξέρουμε πως επιλέγει το τρένο για τις μετακινήσεις τους, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους στις υπόλοιπες μεταφορές. Τα δικαιώματα των επιβατών πρέπει να είναι σεβαστά». «Έχουμε καθημερινά δεκάδες καταγγελίες και παράπονα απελπισμένων και εξαγριωμένων επιβατών. Η ΡΑΣ υπερασπιζόμενη τα δικαιώματα των επιβατών δεν θα δείξει πλέον καμία ανοχή ώστε η σιδηροδρομική επιχείρηση να διορθωθεί, να βελτιωθεί και να φτιάξει σχέδια έκτακτης ανάγκης», δηλώνει κατηγορηματικά η κ. Τσιαπαρίκου.

Υπενθυμίζεται πως μόλις πριν από λίγους μήνες και στη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς» και πάλι η Hellenic Train αντιμετώπισε με ολιγωρία και λάθους χειρισμούς την εξυπηρέτηση των επιβατών, όπως έγινε και σε αντίστοιχο περιστατικό της προηγούμενης εβδομάδας. «Φαίνεται τώρα», όπως σημειώνει η κ. Τσιαπαρίκου «ότι τα πράγματα δεν διορθώθηκαν. Απεναντίας. Κι εμείς ως Ρυθμιστική Αρχή, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, θα επιβάλουμε τις προβλεπόμενες κυρώσεις και σημειώστε πως τα πρόστιμα, σύμφωνα με τον νόμο, είναι ιδιαίτερα βαριά, εάν σκεφτεί κανείς πως μπορεί να φτάσουν και το 1 εκατ. ευρώ».

Καταλήγοντας η πρόεδρος της ΡΑΣ σημειώνει ότι τα προβλήματα δεκαετιών που αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα συνεχίζονται, σε πολλά επίπεδα, κι έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση του δικτύου, την ενίσχυση του προσωπικού, αφού υπάρχουν ελλείψεις και λόγω των συνταξιοδοτήσεων, και οφείλει η Πολιτεία να προχωρήσει ταχύτερα και ουσιαστικότερα στην επίλυσή τους.



No comments:

Post a Comment