Fuel Pass 2: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις -Πότε «μπαίνουν» τα ποσά
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΝΗΣ
Ανοιχτή για όλους, ανεξαρτήτως λήγοντα του ΑΦΜ, είναι από χθες η εφαρμογή επιδότησης καυσίμων Fuel Pass 2.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται κατά χιλιάδες κάθε ώρα που περνά και η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά, με μικρές εξαιρέσεις, καθώς υπάρχουν περιπτώσεις πολιτών που δεν έχουν υποβάλλει ακόμα τη φορολογική τους δήλωση, μια απαραίτητη προϋπόθεση για να διεκδικήσει κάποιος το Fuel Pass 2.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό οδηγό, δικαιούχοι του Fuel Pass είναι το σύνολο των φυσικών προσώπων, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ.
Το ποσό αυτό είναι προσαυξανόμενο κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για τον/την σύζυγο ή μέλος συμφώνου συμβίωσης και επιπλέον κατά τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο του νοικοκυριού και έως του ποσού των σαράντα πέντε χιλιάδων (45.000) ευρώ, με σκοπό τη συμβολή στην κάλυψη του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης των μηνών Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2022.
Fuel Pass 2: Η προθεσμία για τις αιτήσεις -Και μέσω ΚΕΠ η διαδικασία
Σημειώνεται ότι κάθε όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί στο Fuel Pass 2 από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει επί του οχήματος και της μοτοσυκλέτας-μοτοποδηλάτου πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).
Ταυτόχρονα, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα, μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης στο Fuel Pass 2 θα λήξει την 1η Σεπτεμβρίου 2022 (1/9/2022). Οι πολίτες που δυσκολεύονται να περιηγηθούν στην πλατφόρμα του Fuel Pass, μπορούν να επισκεφθούν ένα ΚΕΠ και να βοηθηθούν από πιστοποιημένο εργαζόμενο.
Πότε θα καταβληθούν τα ποσά
Το μεγάλο ερώτημα είναι το πότε καταβάλλεται το ποσό που αντιστοιχεί στον κάθε δικαιούχο. Όπως προκύπτει, η αποστολή των αιτήσεων που πληρούν τις προϋποθέσεις της δράσης προς τις τράπεζες γίνεται το πρωί κάθε εργάσιμης ημέρας (εξαιρούνται ημέρες επίσημων και τραπεζικών αργιών).
Η πίστωση της ενίσχυσης του Fuel Pass στην άυλη ψηφιακή κάρτα ή η κατάθεση στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό γίνεται εντός ολίγων ημερών από την ημερομηνία επιτυχούς παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης της/του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής της/του.
Υπενθυμίζεται ότι η αίτηση κάθε πολίτη μπορεί να βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες καταστάσεις:
1. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ
2. ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ
3. ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ
4. ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
5. ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
6. ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ
Το πρόβλημα με τα antivirus
Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, υπάρχουν ορισμένα προγράμματα antivirus που εμποδίζουν την είσοδο στην εφαρμογή, λόγω εσφαλμένων αξιολογήσεων (false positives) είτε για την εφαρμογή είτε και για την ιστοσελίδα της… τράπεζας.
«Στην περίπτωση αυτή, θα χρειαστεί να προσθέσετε μία εξαίρεση (exception) για το api.vouchers.gov.gr μέσα από τις ρυθμίσεις του antivirus σας» αναφέρει ο οδηγός και στη συνέχεια παρατίθενται τα βήματα για το Avast Antivirus:
1) Ανοίγουμε το Avast Antivirus και επισκεπτόμαστε το Μενού πάνω δεξιά στο παράθυρο του Avast
2) Πατάμε στις ρυθμίσεις
3) Επιλέγουμε τις γενικές ρυθμίσεις από τη στήλη αριστερά
4) Στις Εξαιρέσεις πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
5) Στην επόμενη οθόνη γράφουμε το URL api.vouchers.gov.gr και πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
Με τα βήματα αυτά η σελίδα πλέον δεν θα μπλοκάρεται από το Avast.
Τα παραπάνω βήματα περιλαμβάνονται και στη σελίδα του Avast με εικόνες για κάθε βήμα: https://support.avast.com/en-us/article/Antivirus-scan-exclusions#pc
Πώς υποβάλλεται η αίτηση για το Fuel Pass ΙΙ
Οι δικαιούχοι του Προγράμματος υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής εφαρμογής, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet / myaade).
Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του. Εφόσον επιλέξει ως μέθοδο χορήγησης την «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού στον οποίο ο αιτούμενος είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
H καταβολή του ποσού γίνεται με δύο μεθόδους:
1) Μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας (Viva Wallet ή Alpha Bank) που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών NFC.
2) Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό στον οποίο ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Το ΙΒΑΝ του λογαριασμού θα πρέπει να ανήκει σε μία από τις παρακάτω τράπεζες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα:
Viva Wallet
Alpha Τράπεζα
Εθνική Τράπεζα της Ελάδος
Τράπεζα Πειραιώς
Τράπεζα Eurobank
Τράπεζα Αττικής
Παγκρήτια Τράπεζα
Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων ΣΥΝ.Π.Ε.
Τράπεζα Ηπείρου
Τράπεζα Καρδίτσας
Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας
OLYMPUS BANK / Συνεταιριστική Τράπεζα Όλυμπος ΣΥΝ.ΠΕ.
Συνεταιριστική Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
Optima bank
Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων (ΤΠΔ)
No comments:
Post a Comment