65ο Φεστιβάλ Φιλίππων: Με παραστάσεις στην παραλία, σε κήπους, στο Αρχαίο Θέατρο
Ο Αύγουστος στο 65ο Φεστιβάλ Φιλίππων είναι αφιερωμένος στα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης και στο Αρχαίο Δράμα.
«6 γαλάζια μολύβια για τη Σμύρνη» ονομάζεται το σύνολο των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται με αφορμή την ιστορική επέτειο, ενώ το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος λειτουργεί για έκτη συνεχή χρονιά στην περιοχή των Κρηνίδων και στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων.
Συμμετέχουν δημιουργώντας από τις 10 έως τις 28 Αυγούστου σπουδαίοι σκηνοθέτες, συγγραφείς και ηθοποιοί, όπως ο Έκτορας Λυγίζος, ο Γιώργος Κέντρος, η Γεωργία Μαυραγάνη, ο Θωμάς Κοροβίνης, η Αγγέλα Καστρινάκη, ο Δημοσθένης Παπαμάρκος και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Θοδωρής Γκόνης. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.
6 ΓΑΛΑΖΙΑ ΜΟΛΥΒΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ
Τετάρτη 10 Αυγούστου
Παραλία Τελωνείου Καβάλας
Θωμάς Κοροβίνης, Η Διδώ μέσα στον κόσμο της ανατολής και της προσφυγιάς
Η Διδώ Σωτηρίου, μια άξια, προικισμένη, δοξασμένη και πολυφίλητη θυγατέρα της Ανατολής και της προσφυγιάς, θα επαινείται και θα αναγνωρίζεται πάντοτε για την κορυφαία πνευματική και γενικότερα πολιτιστική συμβολή της στη μικρασιατική πεζογραφία, στην ουσιαστική βελτίωση των σχέσεων των συμπατριωτών μας με τους Τούρκους και στον μοναδικό της αγώνα για την ποιοτική ανέλιξη του δοκιμαζόμενου ανθρώπου της εποχής μας. Η Διδώ είναι η δεύτερη μάνα, όχι μόνο του μικρού Μπελογιάννη, που τον ανάστησε, αλλά και η μάνα και η σύντροφος της ψυχής όσων από μας εννόησαν το όραμά της και γεύτηκαν την μέθεξη του προσφυγικού καημού της ανατολίτικης ρωμιοσύνης και όσων οσμίστηκαν και διαποτίστηκαν από εκείνο το αιθέριο μεθυστικό απόσταγμα της παιδεμένης αλλά περήφανης ζωής που η ίδια βάφτισε «άρωμα των πραγμάτων».
Η εκδήλωση, διάρκειας μιάμιση ώρας, περιλαμβάνει εισήγηση στην εργοβιογραφία και την σύνολη προσωπικότητα της Σωτηρίου, ανάγνωση σύντομων αποσπασμάτων ανθολογημένων από τα πεζά της σε ανταπόκριση με επιλεγμένα μικρασιατικά τραγούδια, από εκείνα που η ίδια λάτρευε. Στο τελευταίο μέρος δίνεται μικρή συναυλία.
Η γενική επιμέλεια είναι του Θωμά Κοροβίνη, συγγραφέα, ερευνητή και τραγουδοποιού, προσωπικού φίλου και μαθητή της Διδώς.
Παίρνουν μέρος οι καλλιτέχνες : Θωμάς Κοροβίνης, εισήγηση-απαγγελία-τραγούδι / Ανδρέας Καρακότας, απαγγελία-τραγούδι
Μαρία Φωτίου, τραγούδι / Λάζαρος Χαριτίδης, μπουζούκι
Σταύρος Κρομμύδας, κιθάρα / Ηλίας Κρομμύδας, ακορντεόν
Τετάρτη 24 Αυγούστου
7ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας
Έκτορας Λυγίζος Το νούμερο 31328 του Ηλία Βενέζη
Στα τέλη Αυγούστου του 1922 ο τουρκικός στρατός καταλαμβάνει το Αϊβαλί. Ο Ηλίας Βενέζης, 18 χρονών παιδί τότε, δεν καταφέρνει να διαφύγει με την υπόλοιπη οικογένειά του, κι αφού συλλαμβάνεται, οδηγείται αιχμάλωτος σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας στο εσωτερικό της Μικράς Ασίας. Από τους 3.000 Αϊβαλιώτες που «στρατολογήθηκαν» στα τάγματα εξόντωσης, μόλις 23 επιβίωσαν. Αυτούς τους 14 μαρτυρικούς μήνες καταγράφει ο Βενέζης στο πρώτο του μυθιστόρημα που παίρνει τον τίτλο του από το νούμερο που ήταν κι η ταυτότητα του συγγραφέα ως αιχμαλώτου.
Το αποτέλεσμα είναι ένα συνταρακτικό χρονικό που αποτυπώνει με βασανιστική λεπτομέρεια την καθημερινή αναμέτρηση με τον θάνατο. Ο Βενέζης μεταφέρει σε πρώτο πρόσωπο το τραυματικό βίωμα του διαρκώς μελλοθανάτου, παλεύοντας να διατηρήσει ψήγματα λυρισμού μέσα σε μια αποτρόπαιη συνθήκη. Η σκηνική σύνθεση θα επιχειρήσει να διατρέξει αυτό το μυθιστόρημα-ντοκουμέντο και να αποδώσει σε μορφή μονολόγου τη συγκλονιστική αυτοπροσωπογραφία του συγγραφέα, καθώς και την προσπάθειά του να αναζητήσει ίχνη ανθρωπιάς μέσα στη φρίκη.
Δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθετική επιμέλεια, ερμηνεία: Έκτορας Λυγίζος
Σάββατο 27 & Κυριακή 28 Αυγούστου Κήποι Οικίας Μοχάμεντ Άλι
Αγγέλα Καστρινάκη
6 γαλάζια μολύβια για τη Σμύρνη
Το 6 γαλάζια μολύβια για τη Σμύρνη διερευνά τη ζωή του πιο χαρισματικού Μικρασιάτη συγγραφέα, του Κοσμά Πολίτη, που έγραψε το καλλιτεχνικότερο έργο για τη Σμύρνη, το μυθιστόρημα Στου Χατζηφράγκου. Βλέπουμε τον συγγραφέα την ώρα που συλλαμβάνει το έργο και το σχεδιάζει, φέρνοντας στην επιφάνεια παλιά τραύματα και απωθημένα γεγονότα της ζωής του. Μια ερευνήτρια, που έχει αφιερώσει πολλά χρόνια της καριέρας της σε εκείνον, που τον βλέπει σαν μικρό θεό, σχολιάζει τα λεγόμενά του και του θέτει ερωτήματα που κάποτε πονάνε. Αλλά και ένας ήρωας του μυθιστορήματος εμφανίζεται με σάρκα και οστά επί σκηνής, δίνοντας έναν πιο ανάλαφρο τόνο, καθώς μεταφέρει την αισιοδοξία από το έπος της ενσωμάτωσης των προσφύγων.
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Στρούλια
Ερμηνεύουν: Γιώργος Κέντρος, Ασπασία Αλεξίου
Συμμετέχουν δημιουργώντας από τις 10 έως τις 28 Αυγούστου σπουδαίοι σκηνοθέτες, συγγραφείς και ηθοποιοί, όπως ο Έκτορας Λυγίζος, ο Γιώργος Κέντρος, η Γεωργία Μαυραγάνη, ο Θωμάς Κοροβίνης, η Αγγέλα Καστρινάκη, ο Δημοσθένης Παπαμάρκος και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Θοδωρής Γκόνης
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ / Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Αυγούστου
Η γεωγραφία και η μυθολογία του Κάτω Κόσμου
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Την πρώτη μέρα οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα παρακολουθήσουν μια εισήγηση από τον ιστορικό και συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο με θέμα την γεωγραφία και μυθολογία του Κάτω Κόσμου καθώς και μια απόπειρα αναπαράστασης σκηνών από το έργο του Αριστοφάνη Βάτραχοι σε σκηνοθετική καθοδήγηση Γεωργίας Μαυραγάνη. Τη δεύτερη μέρα θα γίνει παρακολούθηση της ανοιχτής πρόβας του έργου και θα ακολουθήσει συζήτηση.
Κυριακή 21 Αυγούστου
Αριστοφάνη
Βάτραχοι – Μέρος ‘Α : Ο Διόνυσος στον Άδη
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Ένας θίασος περιπλανόμενων ηθοποιών θα αφηγηθεί και θα αναπαραστήσει το μύθο του περάσματος του θεού Διονύσου και του θνητού δούλου του από τον Άδη, προκειμένου να φέρουν πίσω στη Πόλη και στη ζωή ό,τι από το παρελθόν αξίζει ακόμα να ζει.
Μετάφραση αρχαίου κειμένου - Δραματολογική ανάλυση: Δημοσθένης Παπαμάρκος
Δραματουργία σκηνικής απόδοσης- Βοηθός Σκηνοθέτης: Ράνια Κελαϊδίτη
Σκηνοθεσία: Μαυραγάνη Γεωργία
Μουσική Επιμέλεια: Χάρης Νείλας
Σκηνογραφική επιμέλεια : Λίλη Κυριλή, Άρτεμις Φλέσσα
Ερμηνευτές: Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Νίκη Δουλγεράκη, Ράνια Κελαϊδίτη, Μελίνα Κοτσέλου, Θανάσης Λυσανδρόπουλος, Μαρίνα Παπούλια, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης
No comments:
Post a Comment