Κάτω από την ίδια στέγη μπαίνουν δύο από τα ιστορικότερα και πιο γνωστά σήματα της ελληνικής αγοράς μπίρας, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσιεύμα της «Η». Υστερα από σκληρές διαπραγματεύσεις που διήρκησαν αρκετό καιρό, η «Μύθος Ζυθοποιία» του δανέζικου ομίλου Carlsberg και η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» του γνωστού επιχειρηματία Γιάννη Χήτου αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μία νέα κοινή εταιρεία που θα έχει ως «βαρύ πυροβολικό» τις μπίρες «Μύθος» και Fix Hellas.
Η σχετική συμφωνία ανάμεσα στο Νο2 και στο Νο3 παίκτη της ελληνικής αγοράς μπίρας ανακοινώθηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου από τους επικεφαλής των δύο εταιρείων, οι οποίοι εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την επιτυχία του εγχειρήματός τους, μέσα από το οποίο φιλοδοξούν να αλλάξουν τον χάρτη της αγοράς μπίρας στην Ελλάδα, που παρά την κρίση έχει τεράστιες προοπτικές.
Ο κ. Γιάννης Χήτος, μάλιστα, έκανε λόγο για την απαρχή μιας νέας πορείας που θα αφήσει το στίγμα της στην ελληνική αγορά, τονίζοντας πως η συμφωνία με την Carlsberg διασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξη της Fix και τη δυναμική εξέλιξή της τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της χώρας. Επισήμανε δε ότι λόγω της τεράστιας επιτυχίας που σημειώνει η Fix τα τελευταία χρόνια δέχθηκε πολλές πρότασεις εξαγοράς, ωστόσο επέλεξε τους Δανούς της Carlsberg, θεωρώντας πως είναι η καλύτερη δυνατή λύση για το μέλλον του ιστορικού σήματος. Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της «Μύθος Ζυθοποιία», Αλέξανδρος Καραφυλλίδης, τόνισε πως η συνένωση των δύο εταιρειών συνιστά ψήφο εμπιστοσύνης του Carlsberg Group στην Ελλάδα και ότι «το νέο σχήμα συνδυάζει την ισχυρή τεχνογνωσία, τη δύναμη, την αξιοπιστία, την οργάνωση, τις ισχυρές δομές, την οικονομική ευρωστία και την εξωστρέφεια του Carlsberg Group με την επιτυχημένη ελληνική επιχειρηματική σκέψη».
Στο νέο σχήμα, που θα φέρει την επωνυμία «Ολυμπιακή Ζυθοποιία», η Carlsberg θα έχει τον πρώτο λόγο με ποσοστό 51%, καθώς οι μέτοχοι της Fix περιορίζονται στο υπόλοιπο 49%. Η διοίκηση θα γίνεται από επταμελές εποπτικό συμβούλιο με πρόεδρο τον Lars Lehmann και διευθύνοντα σύμβουλο τον Α. Καραφυλλίδη, ενώ χρέη αντιπροέδρου θα εκτελεί ο Γ. Χήτος.
Νέες επενδύσεις
Η νέα «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» θα πάρει «προίκα» δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, 14 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα επτά παράγονται στην Ελλάδα, ένα διευρυμένο δίκτυο 2.000 προμηθευτών, περίπου 500 εργαζόμενους και έντονη εξωστρέφεια. Παράλληλα, παίρνει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 30% και μαζί πωλήσεις ύψους άνω των 150 εκατ. ευρώ. Στόχος της είναι να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τον ηγέτη του κλάδου, την «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» (Amstel, Heineken, Αλφα κ.α.), η οποία ελέγχει μερίδιο άνω του 55%. Στο πλαίσιο αυτό, στα άμεσα σχέδια της νέας εταιρείας είναι η υλοποίηση επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, για τη βελτίωση και τον εκσυχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού αλλά και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση την καινοτομία. Το επενδυτικό πλάνο αποτελεί συνέχεια επενδύσεων ύψους 95 εκατ. ευρώ που έχουν υλοποιήσει κατά την πενταετία 2010-2014 οι δύο εταιρείες και εκτιμάται πως θα συμβάλει στην ισχυροποίηση του νέου πόλου.
Η νέα «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» θα πάρει «προίκα» δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, 14 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα επτά παράγονται στην Ελλάδα, ένα διευρυμένο δίκτυο 2.000 προμηθευτών, περίπου 500 εργαζόμενους και έντονη εξωστρέφεια. Παράλληλα, παίρνει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 30% και μαζί πωλήσεις ύψους άνω των 150 εκατ. ευρώ. Στόχος της είναι να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τον ηγέτη του κλάδου, την «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» (Amstel, Heineken, Αλφα κ.α.), η οποία ελέγχει μερίδιο άνω του 55%. Στο πλαίσιο αυτό, στα άμεσα σχέδια της νέας εταιρείας είναι η υλοποίηση επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, για τη βελτίωση και τον εκσυχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού αλλά και τη δημιουργία νέων προϊόντων με έμφαση την καινοτομία. Το επενδυτικό πλάνο αποτελεί συνέχεια επενδύσεων ύψους 95 εκατ. ευρώ που έχουν υλοποιήσει κατά την πενταετία 2010-2014 οι δύο εταιρείες και εκτιμάται πως θα συμβάλει στην ισχυροποίηση του νέου πόλου.
«Ονομα βαρύ σαν ιστορία»
Η Fix πρωτοκυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του 1860, από τον Ιωάννη Φιξ, τότε που κανείς δεν είχε γευτεί ακόμα την μπίρα στην Ελλάδα. Μέσα από τη Fix οι Έλληνες έμαθαν τη σημασία της λέξης «ζύθος» και τη δροσερή απόλαυση που μπορούσε να τους προσφέρει αυτό το «νέο ζουμί».
Η Fix πρωτοκυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του 1860, από τον Ιωάννη Φιξ, τότε που κανείς δεν είχε γευτεί ακόμα την μπίρα στην Ελλάδα. Μέσα από τη Fix οι Έλληνες έμαθαν τη σημασία της λέξης «ζύθος» και τη δροσερή απόλαυση που μπορούσε να τους προσφέρει αυτό το «νέο ζουμί».
Στις δεκαετίες που ακολούθησαν η εταιρεία γνώρισε τεράστια επιτυχία και έγινε συνώνυμο της μπίρας. Το 1995 τα εμπορικά της σήματα εξαγοράστηκαν από την εταιρεία «Δ. Κουρτάκης Α.Ε.», η οποία την παρήγαγε φασόν και την κυκλοφόρησε στην αγορά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Όλα αυτά μέχρι το 2009, οπότε ο Γιάννης Χήτος και τα αδέλφια Γιώργος και Ηλίας Γκρέκης εξαγοράζουν τα δικαιώματα για την παλαιότερη και πιο διάσημη ελληνική μπίρα. Τον Μάρτιο του 2010 επαναλανσάρεται και πολύ γρήγορα κατακτά την προτίμηση χιλιάδων καταναλωτών.
Από την άλλη πλευρά, η «Μύθος Ζυθοποιία» είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα και αποτελεί μετεξέλιξη της Henninger Hellas S.A., η οποία ιδρύθηκε το 1968 από τη γερμανική ζυθοποιία «Henninger Brau». Η μπίρα «Μύθος» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά το 1997, όταν τα ηνία της εταιρείας είχε ο όμιλος Μπουτάρη. Από το 2008, η εταιρεία έγινε μέλος του πολυεθνικού ομίλου Carlsberg, τη δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ευρώπη.
No comments:
Post a Comment