ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Saturday, November 15, 2014

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Η «αγωνία» των ανθρώπων της Θεσσαλονίκης να την αναδείξουν σε τουριστικό προορισμό και να την τοποθετήσουν με αξιώσεις στον διεθνή τουριστικό «χάρτη», αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, εκφράσθηκε χθες στο διεθνές συνέδριο τουρισμού «Destination Thessaloniki», που διοργάνωσε η ΔΕΘ-Helexpo, με συνδιοργανωτές το Thessaloniki Convention Bureau (TCB) και τον ΕΟΤ, στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia.
Προϊόντα που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός τουρίστα, από το ενδιαφέρον για τον αρχαιολογικό και τον βυζαντινό πολιτισμό μέχρι τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και το παραλιακό μέτωπο, διαθέτει η Θεσσαλονίκη, όπως σημείωσε από το βήμα του συνεδρίου ο υπουργός Μακεδονίας Θράκης, κ. Γιώργος Ορφανός. Τόνισε όμως πως χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο για να αξιοποιηθούν οι αρετές της πόλης, αφού στο παρελθόν η σπουδή που επιδείχθηκε για γρήγορες λύσεις δεν εξυπηρέτησε τον τελικό στόχο.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, αναφέρθηκε στο όραμα του δήμου, που περιλαμβάνεται στο επιχειρησιακό του σχέδιο «Θεσσαλονίκη 2030», να αναδειχθεί, με αφορμή τα ευρήματα της Βενιζέλου, ένας ιστορικός περίπατος στην πόλη, ο οποίος θα περιλαμβάνει το Αλκαζάρ, το Μπεζεστένι, τη ρωμαϊκή αγορά, την Πλατεία Διοικητηρίου, τον Άγιο Δημήτριο, την Αχειροποίητο, τα ευρήματα της Αγίας Σοφίας, την Πλατεία Αριστοτέλους και το Καπάνι.
«Ο τουρισμός δεν είναι αυτοσκοπός. Ξεκινάμε από την ανάδειξη του πλούτου της πόλης κι αυτός είναι πρώτα ο πολιτισμός» σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, αναφερόμενος μάλιστα στο ρεύμα των Τούρκων και των Ισραηλινών που προσελκύονται από την πολυπολιτισμικότητα της Θεσσαλονίκης.  Όπως σημείωσε επίσης, στα σχέδια του δήμου για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνονται η βελτίωση των υποδομών, αλλά και του κυκλοφοριακού. Ο ίδιος, κλείνοντας την εισήγησή του, πρότεινε στη ΔΕΘ-Helexpo τη δημιουργία ενός θεματικού προϊόντος για το κρασί, στα πρότυπα του θεματικού πάρκου της σοκολάτας.
Τη συμβολή του εθνικού εκθεσιακού φορέα στις προσπάθειες να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη σε προορισμό όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με τα θεματικά γεγονότα που διοργανώνει, όπως για παράδειγμα το Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας και ο Αστερόκοσμος, υπογράμμισε με τη σειρά του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας.
Σε χαιρετισμό της υπουργού Τουρισμού, κας Όλγας Κεφαλογιάννη, που διαβάστηκε από τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, κ. Κωνσταντίνο Ζήκο, αφού η ίδια δεν μπόρεσε να παραστεί, τονίσθηκε πως το υπουργείο Τουρισμού έχει εντάξει στην στρατηγική του την προβολή της Θεσσαλονίκης ως προορισμού υψηλού πολιτιστικού αποθέματος, αλλά και συνεδρίων.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau, κα Δέσποινα Αμαραντίδου, αναρωτήθηκε γιατί δεν έχουμε αξιοποιήσει τη γεωγραφική μας θέση, γιατί δεν δίνουμε σε νέους ανθρώπους βήμα δράσης και κυρίως γιατί δεν συνεργαζόμαστε. «Χρειαζόμαστε πνεύμα συνεργασίας, αλλά και να υιοθετήσουμε μια διεθνοποιημένη πολιτική. Να κάνουμε τη Θεσσαλονίκη πόλη της Ευρώπης, πόλη του κόσμου» τόνισε. H κα. Αμαραντίδου παρουσιάζοντας το Ambassadors Programme, το οποίο αποτελεί μία πρωτοβουλία του Thessaloniki Convention Bureau, επισήμανε πως προορίζεται για να υποστηρίξει και να βοηθήσει αμερόληπτα τους τοπικούς εκείνους παράγοντες, ιατρούς, ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες, οι οποίοι είναι κορυφαίοι στον τομέα τους και μπορούν να διεκδικήσουν με επιτυχία συνέδρια, τα οποία θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη. Τα οφέλη για την πόλη από την υλοποίηση του Ambassadors Programme και την επακόλουθη έλευση συνεδρίων στη Θεσσαλονίκη, συνοψίζονται στο ότι ενισχύεται η τοπική οικονομία, καθώς οι σύνεδροι τείνουν να ξοδεύουν έως και τρεις φορές πιο πολλά από το μέσο τουρίστα, ενώ βέβαια επιτυγχάνεται και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ο στόχος από την εφαρμογή του Ambassadors Programme είναι να αυξηθεί ποσοστιαία κατά 30% η διοργάνωση συνεδρίων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης τα επόμενα 5 χρόνια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, αναλύοντας τις ευεργετικές επιπτώσεις της εκθεσιακής δραστηριότητας για την οικονομία, τόνισε βασιζόμενος στα αποτελέσματα σχετικής μελέτης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, πως εάν ο εθνικός εκθεσιακός φορέας έπαυε να λειτουργεί, τότε το ακαθάριστο προϊόν της περιοχής της Θεσσαλονίκης θα μειωνόταν κατά 3,6 φορές. Παράλληλα, κάθε αύξηση του κύκλου εργασιών της τοπικής εκθεσιακής αγοράς κατά ένα ευρώ, προκαλεί διεύρυνση της οικονομίας της περιοχής κατά 1,86 Ευρώ, ενώ οδηγεί και σε 28 νέες θέσεις εργασίας.
Τα μοντέλα προσέλκυσης συνεδριακού τουρισμού των περιοχών τους περιέγραψαν με τη σειρά τους οι επικεφαλής γραφείων συνεδρίων από την Τουρκία, τη Σερβία και την Σλοβενία, Ali Sinan Inan, Milos Milovanovic και Miha Kovacic αντίστοιχα.
Τη δημιουργική συνεργασία των φορέων της Θεσσαλονίκης, που απαιτείται, για να προσελκυσθούν μεγάλα διεθνή συνέδρια, επισήμαναν οι κ.κ. Παναγιώτης Σελβιαρίδης, καθηγητής της ιατρικής σχολής του ΑΠΘ και Κυριαζής Πιτιλάκης, καθηγητής του τμήματος πολιτικών μηχανικών του ΑΠΘ. 
Στη συμβολή των διεθνών εκθεσιακών και πολιτιστικών εκδηλώσεων στην τουριστική ανάπτυξη των πόλεων, αναφέρθηκαν η κα. Chiara Ravara, από το Sales & Marketing Department της Ryanair και οι κ.κ. Γιώργος Μουστάκας, πολιτιστικός παραγωγός και διευθυντής της εταιρίας Λάβρυς, James Bilios, Διευθυντής Διεθνών Παραγωγών Θεάματος Broadway Entertainment Group και Νίκος Στεφανίδης, οργανωτής πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Τέλος, το θέμα, «Destination Marketing, Tourism Policies & Promotion» έθιξαν με τοποθετήσεις τους οι κ.κ. Άγγελος Βλάχος, Project Manager «Παρατηρητήριο Τουρισμού Περιφέρειας Ν. Αιγαίου» και Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής τουριστικού μάρκετινγκ στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και Ιωάννης Σπιλάνης, αναπληρωτής καθηγητής 

No comments:

Post a Comment