ΣΒΗΝΕΙ ΤΑ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΕΝΑ Η HELLENIC TRAIN - Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
Θανάσης Μυλωνάς
Με τη βοήθεια σύγχρονων μεθόδων τα τρένα απαλλάσσονται από τα γκράφιτι και επιπλέον είναι πολύ πιο εύκολο να καθαριστούν όταν βανδαλιστούν ξανά.
Καθαρά και απαλλαγμένα από γκράφιτι και μουντζούρες παραδίδονται σταδιακά σε κυκλοφορία οι αυτοκινητάμαξες και τα βαγόνια της HELLENIC TRAIN (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Με τη βοήθεια σύγχρονων μεθόδων που πλέον είναι στη διάθεση των τεχνικών της εταιρείας τα τρένα απαλλάσσονται από τα γκράφιτι και επιπλέον είναι πολύ πιο εύκολο να καθαριστούν όταν βανδαλιστούν εκ νέου, ειδικά τα βαγόνια που μένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σταθμούς και είναι περισσότερο εκτεθειμένα στους επιτήδειους.
Η διαδικασία πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της HELLENIC TRAIN στη Θεσσαλονίκη από τους έμπειρους τεχνικούς, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι τόσο με την συντήρηση των συρμών όσο και με τον ευπρεπισμό τους.
Ήδη μέχρι στιγμής έχουν συντηρηθεί και καθαριστεί 6 αυτοκινητάμαξες τύπου Desiro, φέροντας και το νέο λογότυπο της εταιρείας, οι οποίες εκτελούν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου (Θεσσαλονίκη – Λάρισα και σε διαδρομές στην Αθήνα, το αεροδρόμιο, τον Πειραιά, το Κιάτο κ.α).
Τα συγκεκριμένα τρένα Desiro έχουν κατασκευαστεί περίπου το 2004-2006 στον Σκαραμαγκά. Είναι τρένα ηλεκτροκίνητα compact με 5 φιξ βαγόνια, δύο μηχανές εμπρός και πίσω. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή κάθε 1 εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες χιλιόμετρα (περίπου δηλαδή ανά πενταετία) πρέπει να γίνουν εργασίες γενικής επισκευής, να δοκιμαστούν και να τεθούν ξανά σε λειτουργία.
Αυτή είναι μια διαδικασία που γίνεται εδώ και χρόνια ωστόσο η εταιρεία προχωρά πλέον στον ευπρεπισμό τους και τον καθαρισμό τους εξωτερικά.
Στις μεν αυτοκινητάμαξες τύπου Desiro αφού βαφούν τοποθετείται στην επιφάνεια ένα ειδικό αντιγράφιτι υλικό, ώστε ακόμη και αν βανδαλιστούν ξανά να μπορούν να καθαριστούν πολύ πιο εύκολα.
Στα κλασικά τρένα που είναι τα βαγόνια και η μια μηχανή έχει αρχίσει να εφαρμόζεται μια άλλη διαδικασία. Αφού πρώτα η επιφάνεια τους τρίβεται και στοκάρεται προκειμένου να γίνει λεία, στη συνέχεια «ντύνονται» με ένα αυτοκόλλητο υλικό (βινύλιο) το οποίο φέρει ένα ειδικό φιλμ αντιγράφιτι. Με αυτή τη διαδικασία ακόμη και αν τα βαγόνια μουντζουρωθούν μπορούν να καθαριστούν πολύ εύκολα.
Μέχρι στιγμής η πρώτη μέθοδος έχει εφαρμοστεί σε 6 Desiro και η δεύτερη σε περίπου 46 με 47 βαγόνια που αποτελούν πάνω από τις μισές συνθέσεις με τη διαδικασία να συνεχίζεται ώστε να αποκατασταθεί το σύνολο του στόλου.
Σκοπός είναι ο επιβάτης τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά να βλέπει ένα αποτέλεσμα που θα τον ικανοποιεί τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά, και όχι να αισθάνεται ότι κυριαρχεί η εικόνα της εγκατάλειψης.
Στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται η γενική επισκευή των επιβατικών βαγονιών ηλεκτροκίνητων τύπου Desiro και ντιζελοκίνητων τύπου ΜΑΝ στο κομμάτι της κίνησης και του αμαξώματος, ενώ το αντίστοιχο εργοστάσιο στον Πειραιά είναι επιφορτισμένο με την συντήρηση και επισκευή των κινητήριων μηχανών. Επίσης υπάρχει ακόμη ένα στον Βόλο το οποίο επισκευάζει φορτάμαξες. Επειδή όμως -λόγω μετατάξεων- πολλοί από τους εργαζόμενους στο, Βόλο μετακινήθηκαν στον ΟΣΕ μέρος του έργου τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει το εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης.
No comments:
Post a Comment