ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΓΕΤΗ
ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΟΡΕΑΣ
ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, Έλον Μασκ και ιδρυτής της Tesla, σχολίασε με μία
ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος, Έλον Μασκ και ιδρυτής της Tesla, σχολίασε με μία
φράση στα αρχαία ελληνικά, είδηση που διάβασε στο Twitter για τον Κιμ Γιονγκ Ουν.
Σε δημοσίευμα που μετέφερε την είδηση πως ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας
Σε δημοσίευμα που μετέφερε την είδηση πως ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας
παρακολουθεί μαθήματα για τεχνικές πλύσης εγκεφάλου στο Πανεπιστήμιο της
Columbia, με στόχο να τις εφαρμόσει στο καθεστώς του, ο Έλον Μασκ σχολίασε:
«εἰδέναι μὲν μηδὲν πλὴν αὐτὸ τοῦτο εἰδέναι» δηλαδή «δεν ήξερε τίποτα, εκτός από
ένα πράγμα, ότι δεν ήξερε τίποτα».
Πρόκειται για φράση που πλησιάζει στο «ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα», δηλαδή «ένα
Πρόκειται για φράση που πλησιάζει στο «ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα», δηλαδή «ένα
γνωρίζω, ότι δεν γνωρίζω τίποτα» το οποίο συνδέεται επίσης με την απάντηση της
Πυθίας πως o Σωκράτης είναι σοφότερος, αφού είχε επίγνωση της άγνοιάς του.
Η λατινική αντίστοιχη φράση «ipse se nihil scire id unum sciat»προέρχεται, κατά πάση
Η λατινική αντίστοιχη φράση «ipse se nihil scire id unum sciat»προέρχεται, κατά πάση
πιθανότητα, από ελληνικό κείμενο και αναφέρεται επίσης ως «scio me nihil scire» ή «scio
me nescire», ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο η φράση «ἓν οἶδα [ὅτι] οὐδὲν οἶδα»να
αποτελεί μεταγενέστερη μετάφραση.
Η απάντηση της Πυθίας -πως κανένας δεν είναι σοφότερος από τον Σωκράτη-
Η απάντηση της Πυθίας -πως κανένας δεν είναι σοφότερος από τον Σωκράτη-
βρίσκεται στο σημείο 21α της Απολογίας Σωκράτους, κατά Πλάτωνα, ωστόσο η φράση
που πλησιάζει περισσότερο το «Έν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα» εντοπίζεται στο σημείο 21d
της Απολογίας Σωκράτους, έργο του Πλάτωνος:
[21d] ἐντεῦθεν οὖν τούτῳ τε ἀπηχθόμην καὶ πολλοῖς τῶν παρόντων· πρὸς ἐμαυτὸν
[21d] ἐντεῦθεν οὖν τούτῳ τε ἀπηχθόμην καὶ πολλοῖς τῶν παρόντων· πρὸς ἐμαυτὸν
δ᾽ οὖν ἀπιὼν ἐλογιζόμην ὅτι τούτου μὲν τοῦ ἀνθρώπου ἐγὼ σοφώτερός εἰμι· κινδυνεύει
μὲν γὰρ ἡμῶν οὐδέτερος οὐδὲν καλὸν κἀγαθὸν εἰδέναι, ἀλλ᾽ οὗτος μὲν οἴεταί τι εἰδέναι
οὐκ εἰδώς, ἐγὼ δέ, ὥσπερ οὖν οὐκ οἶδα, οὐδὲ οἴομαι· ἔοικα γοῦν τούτου γε σμικρῷ τινι
αὐτῷ τούτῳ σοφώτερος εἶναι, ὅτι ἃ μὴ οἶδα οὐδὲ οἴομαι εἰδέναι. ἐντεῦθεν ἐπ᾽ ἄλλον ᾖα
τῶν ἐκείνου δοκούντων σοφωτέρων εἶναι καί [21e] μοι ταὐτὰ ταῦτα ἔδοξε, καὶ
ἐνταῦθα κἀκείνῳ καὶ ἄλλοις πολλοῖς ἀπηχθόμην...
No comments:
Post a Comment