ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, July 23, 2020













Η ΠΟΛΥΚΡΟΤΗ ΟΣΚΑΡΙΚΗ «ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ»
Την Δευτέρα 27 Ιουλίου,από την κινηματογραφική λέσχη εργαζομένων ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ στον θερινό ΑΠΟΛΛΩΝ.
Η κινηματογραφική λέσχη εργαζομένων ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ,συνεχίζοντας το αφιέρωμά τους «Παρερμηνείες» προβάλλουν τη Δευτέρα 27 Ιουλίου στον θερινό ΑΠΟΛΛΩΝ(τηλ.2310 828642) στις 21:15 ακριβώς,την πολύκροτη οσκαρική και με εμβληματικό τίτλο 
Μια θεση στον ηλιοA place n the sun Ασπρόμαυρο, Η.Π.Α. 1951
Διάρκεια: 122’
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Στίβενς
Σενάριο: Μάικλ Γουίλσον και Χάρι Μπράουν (βασισμένο στο θεατρικό του Πάτρικ Κίρνι, από το μυθιστόρημα του Θίοντορ Ντράιζερ)
Παίζουν: Μοντγκόμερι Κλιφτ, Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Σέλεϊ Γουίντερς
Κέρδισε 6 Όσκαρ: σκηνοθεσίας, σεναρίου, ασπρόμαυρης φωτογραφίας (Γουίλιαμ Μέλορ), κοστουμιών ασπρόμαυρης ταινίας (Ίντιθ Χεντ), μοντάζ (Γουίλιαμ Χόρνμπεκ) και μουσικής (Φραντς Γουάξμαν). Είχε άλλες 3 υποψηφιότητες: ταινίας, α’ ανδρικού (Κλιφτ) και α’ γυναικείου (Γουίντερς). Επίσης κέρδισε  Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας, ενώ ήταν υποψήφια  για Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας, καλύτερης ηθοποιού κι  ασπρόμαυρης φωτογραφίας.
Προλογίζει ο Αλέξης Δερμεντζόγλου,έντυπη ανάλυση του οποίου θα διανεμηθεί στο κοινό,ενώ το προς συζήτηση θέμα μετά το τέλος του φίλμ θα είναι «προθέσεις και αποτελέσματα,ερμηνείες και παρερμηνείες».Σε μια αμερικανική πόλη,δημιουργείται ένα ερωτικό τρίγωνο το οποίο καταλήγει σε τραγικά αποτελέσματα,παρά τις προθέσεις του βασικού ήρωα.Κλασικό αμερικανικό μελόδραμα με στοιχεία ερωτικά,ταξικά,ταινίας δικαστηρίου και νουάρ.Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:
«Μιλώντας για καραμπινάτα μελοδράματα, σίγουρα αναφερόμαστε και στο «Μια θέση στον ήλιο», με εμβληματικό τίτλο και πολλά Όσκαρ, συνοδεία άφθονων δακρύων. Ο κορυφαίος Έλληνας κριτικός κινηματογράφου όλων των εποχών και δάσκαλός μου, ο Λάμπρος Παπαχρόνης, έγραφε για τον Τζορτζ  Στίβενς πως ανήκει στους  «ιπποπόταμους» του σινεμά και είχε απόλυτο δίκιο. Όλα στις ταινίες του γιγαντιαία, υπερμεγέθη, εντυπωσιακά.
Εδώ ένας φτωχός -πλην τίμιος- νέος βρίσκει δουλειά στον πλούσιο θείο του. Όταν όμως γεμίζει το στομάχι, αρχίζει και «πεινάει» η καρδιά! Ερωτεύεται μια λαϊκή κοπέλα, την αρραβωνιάζεται, αλλά αιφνιδίως προκύπτει ένας νέος κεραυνοβόλος και μοιραίος έρωτας με άλλη κοπέλα που τα έχει όλα και… συμφέρει! Σε σχέση με τη μνηστή του, είναι πανέμορφη, πλούσια, ντελικάτη, έχει τρόπους, φινέτσα και χάρη. Τον ερωτεύεται κι εκείνη. Ο ευρισκόμενος σε δίλημμα άντρας αποφασίζει να σκοτώσει τη μνηστή του για να βγει από το αδιέξοδο. Ένα ατύχημα όμως στη λίμνη θα αλλάξει τα δεδομένα…
Υπέροχη φωτογραφία, ακτινοβολούντες σταρ, λειτουργικά ντεκόρ, όλα είναι τέλεια για να «χαϊδέψουν» τους οφθαλμούς  των θεατών, που θα τους αρέσει πάρα πολύ το φιλμ. Με αφήγηση βραδείας μετάβασης, τα κινηματογραφικά είδη συναντώνται: Το μελόδραμα διασταυρώνεται με το νουάρ κι εκείνο με τη δικαστική ταινία, για να καταλήξουμε σε μια σειρά νομικών και ηθικών διλημμάτων, που θα διχάσουν το κοινό. Τι μετρά περισσότερο; Η πρόθεση ή το αποτέλεσμα, τα κίνητρα ή η μη ευόδωση;
Για το γράφοντα παραμένουν κάποιες αναπάντητες απορίες. Εντάξει, υπάρχει το κλασικό θέμα της ταξικής ανισότητας και κατ’  επέκταση της παγίδας που αυτή συνεπάγεται. Άραγε πώς θα ήταν αυτή η φημισμένη ταινία αν την υπέγραφαν οι Χίτσκοκ, Γουάιλντερ, Σιόντμακ και -γιατί όχι;- οι Γάλλοι Κλουζό και Σοτέ; Και ακόμα το ερώτημα: Στα περίφημα και καλοδουλεμένα βρετανικά μελοδράματα «με καμία κυβέρνηση» θα αποδίδονταν τόσο ακραία πολωτικές οι εικόνες των δύο γυναικών; «Τραχιά» η λαϊκή (Σέλεϊ Γουίντερς) και αγγελική, φωτεινή και τριανταφυλλένια η πλούσια (Ελίζαμπεθ Τέιλορ)…»
Ταινίες που πλησιάζουν την προβλήματική και το στυλ του «Μια θέση στον ήλιο»,είναι: «Διαβολικοί Εραστές», «Ο ταχυδρόμος χτυπάει δύο φορές» του Τάι Γκαρνέτ,κι το έφχωρμο ριμέικ του Μπόμπ Ράφελσον, «Ο χαφιές» του Ζάν-Πιέρ Μελβίλ, «Το συμβόλαιο των δολοφόνων» του Ζάκ Ντερέ, «Οι εραστές της σάρκας» του Μαρσέλ Καρνέ, «Κάτω από έναν άλλο ήλιο» του Τζόν Φρανκενχάιμερ, «Υποψίες» του Πώλ Ζίλλερ.Να σημειώσουμε πάντως,ότι η πρώτη κινηματογραφική εκδοχή του πολύκροτου μυθιστορήματος του Θίοντορ Ντράιζερ γύρισε ο Τζόζεφ Φον Στέρνμπεργκ στα 1931,με τίτλο «Τραγωδία Αμερικανική».
Για έγκυρες και έγκαιρες επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις προβαλλόμενες ταινίες και τους συντελεστές τους,να ανατρέχετε στο kemesfacebook ή στο kemeswordpress.com.

No comments:

Post a Comment