Ανακατανομή μεριδίων συντελείται αυτή την περίοδο στη λιανική αγορά μουσικής και ψυχαγωγίας, καθώς μια σειρά από επιχειρήσεις διεκδικούν το μεγάλο μερίδιο που απελευθερώθηκε από το κλείσιμο της ιστορικής αλυσίδας Metropolis. Η αλυσίδα που ειδικευόταν στη μουσική και το gaming, ύστερα από μια πολυετή ζημιογόνο πορεία που οξύνθηκε την τελευταία τριετία, έκλεισε οριστικά πριν από λίγους μήνες. Σήμερα, από τα 12 καταστήματα που διέθετε η αλυσίδα, λειτουργεί μόνο ένα (επί της οδού Σταδίου), με στόχο να ξεστοκάρει όλο το παλαιό εμπόρευμα. Συνέπεια αυτού είναι ότι έχει δημιουργηθεί ένα μεγάλο κενό στην αγορά των δισκοπωλείων.
Το Metropolis κατείχε το 40%-50% της λιανικής αγοράς μουσικής και ψυχαγωγίας, που στην περίοδο της ακμής της ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο αυτό διεκδικούν: α) επιχειρήσεις με συγγενικό αντικείμενο, όπως τα Public τα οποία ενισχύουν τη θέση τους σε ό,τι αφορά τις μεγάλες κυκλοφορίες και τα πιο εμπορικά σήματα και είδη, β) τα Media Markt, που διαθέτουν έναν μικρό τομέα με cd και dvd αλλά εστιάζουν κυρίως στη χαμηλή τιμή και τις προσφορές και γ) τα μεγάλα σούπερ μάρκετ που επιλέγουν συγκεκριμένα ονόματα της μουσικής με μεγάλη κυκλοφορία αλλά και cd σε χαμηλές τιμές.
Πιο δυναμικά δίνει το παρών το νέο εξειδικευμένο δισκοπωλείο με την επωνυμία «Reload», που άνοιξε στο σημείο όπου βρισκόταν το πρώτο και ιστορικό κατάστημα του Metropolis, επί της οδού Πανεπιστημίου 54, και λειτουργεί εδώ και ενάμιση μήνα. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο διευθυντής της λιανικής Γιάννης Γεωργόπουλος, «έχουμε διάθεση επιστροφής στο κλίμα του παλαιού δισκοπωλείου και δίνουμε έμφαση στην πώληση όλων των ειδών μουσικής που κυκλοφορούν στον πλανήτη. Για τον λόγο αυτό, προσφέρουμε μια σειρά από υπηρεσίες, όπως παραγγελίες από το εξωτερικό, εξειδικευμένο προσωπικό με καλή γνώση της μουσικής, cd και dvd αλλά και ορισμένα αξεσουάρ σχετικά με τη μουσική κ.λπ.».
Προσθέτει δε ότι η ιδέα του Reload γεννήθηκε και στηρίζεται από μια ομάδα ανθρώπων που προέρχονται από το λιανεμπόριο αλλά και τη δισκογραφία. Στόχος της επιχείρησης είναι στους επόμενους μήνες να ιδρύσουν το ηλεκτρονικό κατάστημα που θα εξυπηρετεί όλη τη χώρα, αλλά και τη δημιουργία του δεύτερου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη.
Τέλος, πολύ μικρότερο μερίδιο επιχειρούν να αποσπάσουν τα μικρά δισκοπωλεία που έχουν ανοίξει την τελευταία διετία στις γειτονιές γύρω από το κέντρο της Αθήνας και τα οποία χαρακτηρίζονται από στοχευμένες μουσικές προτάσεις που απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό (π.χ. metal μουσική κ.λπ.). Είναι περίπου 15 και άνοιξαν όταν πλέον είχε ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για το Metropolis, με τους προμηθευτές να αρνούνται τις παραδόσεις επί πιστώσει, με συνέπεια τα «άδεια ράφια» και ως εκ τούτου την απώλεια πελατών.
No comments:
Post a Comment