ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.700.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Wednesday, October 9, 2024


Restart στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης - Σχέδιο δράσης σε

 πέντε άξονες

Το στρατηγικό σχέδιο και το πλάνο δράσεων σε βάθος διετίας για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης παρουσιάστηκε σήμερα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης - Ποιες είναι οι αγορές-στόχοι

FacebookTwitterMessengerWhatsAppEmail

Το σύνθημα για την επανεκκίνηση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης δόθηκε σήμερα με παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου (master plan) και του πλάνου δράσεων (action plan) για την τουριστική ανάπτυξη και τη διαμόρφωση της νέας τουριστικής ταυτότητας της πόλης, που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Έλενας Ράπτη και εκπροσώπων του κλάδου.

Τα δύο σχέδια μετεξελίσσουν τον ΟΤΘ από φορέα προβολής σε οργανισμό διαχείρισης και προώθησης του προορισμού (DMMO).

Το master plan διαρθρώνεται σε πέντε στρατηγικούς άξονες και συγκεκριμένα:

1) Στη βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών για ενίσχυση της συνδεσιμότητας

2) Στην αναβάθμιση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος με κατεύθυνση την ανάπτυξη βιωματικών εμπειριών

3) Στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της πόλης ως city break και προορισμού συνεδρίων και ψηφιακών νομάδων

4) Στην ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμό, στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία

5) Στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές – στόχους, ο προσανατολισμός είναι στις υφιστάμενες που είναι ήδη εδραιωμένες (Γερμανία, Αγγλία, Τουρκία, Ιταλία, Βαλκάνια) αλλά και σε υφιστάμενες προς ανάπτυξη (Πολωνία, Ολλανδία, Γαλλία, Αυστρία, Σουηδία, Ελβετία, ΗΠΑ).

Image

Η υλοποίηση των στρατηγικών στόχων θα επιτευχθεί με 26 δράσεις, που έχουν ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη διετία. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι επαφές με αεροπορικές εταιρείες με στόχο την καθιέρωση νέων δρομολογίων από και προς τη Θεσσαλονίκη και η χαρτογράφηση των υπαρχόντων πολιτιστικών και γαστρονομικών προϊόντων της πόλης. Σημαντική θέση στις δράσεις κατέχουν οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα προτείνεται διοργάνωση social media καμπάνιας με έμφαση στο ΤikTok για νεανικά κοινά κάτω των 30 ετών, υλοποίηση Σχολείου Τουρισμού OnTour, με δημιουργία audio-guided tours που θα αναδεικνύουν γειτονιές της Θεσσαλονίκης και podcasts για μουσεία που αξίζει να αναδειχθούν περαιτέρω, όπως το Εβραϊκό μουσείο, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, το Momus και το Ολυμπιακό Μουσείο.

«Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και σήμερα δημιουργούμε τα εργαλεία που μπορούν να την κάνουν να ξεχωρίζει», τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού, σημειώνοντας πως με το στρατηγικό σχέδιο αρχίζει η εστιασμένη προσπάθεια, ώστε η πόλη να γίνει διακριτός προορισμός. «Στη Θεσσαλονίκη έχουν ήδη δρομολογηθεί μεγάλα έργα όπως το μετρό, το Flyover, τα δύο υπερσύγχρονα νοσοκομεία, η ανάπλαση της ΔΕΘ που θα εκσυγχρονίσουν το σύγχρονο προφίλ της πόλης, θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και ταυτόχρονα θα κάνουν πιο ευχάριστη την παραμονή των επισκεπτών», πρόσθεσε.

Image

Η κ. Ράπτη τόνισε πως η παρουσίαση του σχεδίου συμπίπτει με μία ευνοϊκή συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό, κάτι που αποτυπώνεται στα στοιχεία του 2023, αλλά και στα στοιχεία της φετινής χρονιάς. Η ίδια αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις του υπουργείου για την ανάπτυξη του τουρισμού, υπογραμμίζοντας πως στρατηγική επιλογή είναι να συμπεριληφθούν οι τοπικές κοινωνίες στη λήψη αποφάσεων.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΟΤΘ, δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ανέφερε πως από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε η ανάγκη να λειτουργήσει ο οργανισμός πιο επαγγελματικά, με ένα συνεκτικό σχέδιο, με μετρήσιμα αποτελέσματα. «Για τον λόγο αυτό θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του. Αυτό το σχέδιο είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο», τόνισε και πρόσθεσε: «Από την επόμενη ημέρα του Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να απουσιάζει κανείς. Το κύριο συστατικό της επιτυχίας είναι η συνεργασία, η διεκδίκηση και η αποφασιστικότητα. Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις, λειτουργούμε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, τολμάμε ένα δημιουργικό restart, με μια φωνή, για να ταξιδέψουμε τη Θεσσαλονίκη μας σε ολόκληρο τον κόσμο».

Image

Τα δύο σχέδια μελετήθηκαν από την Deloitte Business Solutions Α.Ε., σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την Marketing Greece για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο ΔΣ του ΟΤΘ, Θάνος Μπέγκας, η πρόεδρος της Marketing Greece και CEO της REDS, Ιωάννα Δρέττα και ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ, Αλέξανδρος Θάνος

No comments:

Post a Comment