PAGANI ZONDA HP BARCHETTA
Αυτό είναι το ακριβότερο υπεραυτοκίνητο στον κόσμο
Έχουν κατασκευαστεί μόλις τρία, τα δύο έχουν ήδη πωληθεί
Η σούπερ luxurious ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Pagani, χωρίς αμφιβολία, κατασκευάζει κάποια από τα πιο εντυπωσιακά όμορφα supercars που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ. Από το 1982 που ο Horacio Pagani έφτασε στην Ιταλία με μια απλή συστατική επιστολή του θρύλου των αγωνιστικών αυτοκινήτων Juan Manuel Fangio μέχρι σήμερα, ο γιος του φούρναρη από την Αργεντινή, έχει δημιουργήσει πραγματικά ένα μύθο γύρω από το όνομα του. Δύο μοντέλα του και κάποια νέα που βασίστηκαν σε αυτά, έχουν αναδειχθεί σε ολόχρυσα στάνταρτς της ακριβοθώρητης αγοράς υπέρπολυτελών αυτοκινήτων, αποδεικνύοντας στην πράξη τα οράματα και το ταλέντο του συγκεκριμένου ανθρώπου. Πολλά έχουν γραφτεί και ακουστεί τα τελευταία χρόνια για τα Pagani. Κάποια ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας, κάποια άλλα ανταποκρίνονται -εν μέρει- στην αλήθεια.
Από τη Γενεύη του ’99, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η Zonda, το μεγάλο στοίχημα για τον Pagani ήταν να πείσει τον πλανήτη ότι τα αυτοκίνητά του θα γίνουν future classics. Ότι πέρα από επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, το όνομά του θα γραφτεί στην Ιστορία με γράμματα το ίδιο μεγάλα, αν όχι με του Ferrari που έχτισε το μύθο του στους αγώνες, τουλάχιστον με του Ferrucio Lamborghini. Ο χρόνος απέδειξε ότι κέρδισε το στοίχημα.
Σήμερα οι Zonda 15ετίας πουλιούνται σε δημοπρασίες ακόμη και εφτά φορές πάνω από την αρχική τιμή τους. Ο Horacio έκανε αυτό ακριβώς που έπρεπε. Εξελίσσοντας διαρκώς την αρχική ιδέα δημιουργούσε αρκετές ειδικές εκδόσεις, έτσι ώστε να κρατά ζωντανή τη φλόγα. Αλλά φρόντισε να παράγει πολύ λίγα αντίτυπα κάθε φορά, ώστε κάθε μία να είναι πραγματικά συλλεκτική. Παρά τις διαβεβαιώσεις του Pagani εν έτει 2013 ότι η καθαρόαιμη Zonda Revolucion θα ήταν και η τελευταία που θα έβγαινε από τη «χειροποίητη» γραμμή παραγωγής της εταιρείας, σήμερα η ιταλική φίρμα έρχεται για μια ακόμα φορά να διαψεύσει τον ίδιο της τον εαυτό παρουσιάζοντας, κατά παραγγελία μάλιστα του ίδιου του ιδρυτή της, την εκθαμβωτική HP Barchetta στο Pebble Beach των ΗΠA. Το νέο αυτό «κομψοτέχνημα» θα αναπαραχθεί σε μόλις 3 αντίτυπα, με το πρώτο εξ αυτών να προστίθεται στη θαυμαστή, είναι η αλήθεια, προσωπική συλλογή τετράτροχων καλλονών του ιδρυτή της εταιρείας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες και τα άλλα δύο αυτοκίνητα έχουν ήδη πωληθεί.
Όπως και να ‘χει, σήμα κατατεθέν της HP Barchetta είναι το «κομμένο» εμπρός παρπρίζ της και φυσικά το «καλύμματα» από carbon των πίσω τροχών της που σε συνδυασμό καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που μαγνητίζει. Από εκεί και πέρα, η «ξεσκούφωτη» αυτή Zonda ενσωματώνει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία που είδαμε σε παλαιότερες εκδόσεις της –από τους τροχούς και τα φωτιστικά σώματα, έως το «λαμπερό» λευκό εσωτερικό της.
Στα μηχανικά μέρη το «παρών» εξακολουθεί να δίνει ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας της Mercedes-AMG, ο οποίος συνεργάζεται με ένα… απλό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η HP Barchetta «πατά» σε τροχούς 20 και 21 ιντσών που «ντύνονται» από τα ειδικής σχεδίασης ελαστικά της Pirelli που είδαμε για πρώτη φορά στην Huayra BC, ενώ για την πέδησή της φροντίζουν οι κεραμικοί δίσκοι της ιταλικής επίσης εταιρείας Brembo.
Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι η τελευταία Zonda θα είναι και η ακριβότερη Zonda που έχει κυκλοφορήσει ποτέ… Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, η HP Barchetta θα είναι σίγουρα το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο, με τιμή στα $17.55 εκατομμύρια.
Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι η τελευταία Zonda θα είναι και η ακριβότερη Zonda που έχει κυκλοφορήσει ποτέ… Ή για να είμαστε πιο ακριβείς, η HP Barchetta θα είναι σίγουρα το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ στον κόσμο, με τιμή στα $17.55 εκατομμύρια.
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΕΘΟΣ
No comments:
Post a Comment