PROJECT RACER
H επανάσταση στους αιθέρες από την Airbus
Ελικόπτερο που θα μπορεί να πετά με 400 χλμ. την ώρα θα εκμηδενίζει πλέον το χρόνο μεταφοράς επιβατών σε σχετικά μικρές αποστάσεις
Τα ελικόπτέρα διαθέτουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι των αεροπλάνων: Μπορούν να απογειώνονται από ένα μικρό κομμάτι γης ή κτιρίου ή γιοτ. Από την άλλη όμως είναι εξαιρετικά πιο αργοκίνητα, ένα γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο στην εποχή της ταχύτητας και του εξωφρενικού πλούτου. Και εδώ που τα λέμε, ένας μεγιστάνας του χρήματος δεν θα δώσει ιδιαίτερη σημασία στο κόστος… Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία Airbus Helicopters, μία από τις θυγατρικές του ευρωπαϊκού κολοσσού των αερομεταφορών και της αεροναυπηγικής, η κορυφαία μάλιστα στο χώρο των ελικοπτέρων, ανακοίνωσε πρόσφατα πως ήδη σχεδιάζει ένα νέου τύπου ελικόπτερο που θα ανατρέψει πολλά από τα δεδομένα ετών στο χώρο.
Συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Clean Sky 2, το οποίο ερευνά τις δυνατότητες δημιουργίας πιο ασφαλών, λιγότερο ρυπογόνων και με μικρότερο θόρυβο αεροπλάνων, η Airbus κατασκευάζει ένα νέο είδος ελικοπτέρου, τύπου Rotorcraft, το οποίο διαθέτει επιπλέον έλικες σε ένα ζεύγος φτερών, με στόχο να είναι αρκετά πιο γρήγορο σε ταχύτητα αλλά και πιο οικονομικό σε λειτουργικό κόστος. Μάλιστα, η εταιρεία λογαριάζει να το τεστάρει στον αέρα μέχρι το 2020 και υποστηρίζει πως θα μπορεί να φτάνει σε ταχύτητα τα 250 μίλια, δηλαδή πάνω από 400 χλμ. την ώρα.
Το νέο αεροσκάφος βασίζεται στο προηγούμενο project της Airbus, το πρωτότυπο X3, το οποίο η εταιρεία παρουσίασε το 2013, καταρρίπτωντας το ρεκόρ ταχύτητας ελικοπτέρου σε κανονικές συνθήκες πτήσης, φτάνοντας τα 293 μίλια, δηλαδή τα 471 χλμ. την ώρα.Παρ’ όλα αυτά, το X3 ήταν ένα καθαρά πειραματικό μοντέλο και η προσαρμογή του στα επίπεδα εμπορικής χρήσης, με σχεδιασμό δηλαδή ώστε να μεταφέρει επιβάτες, μειώνει αρκετά τα όρια της ταχύτητας του. Στο νέο ελικόπτερο της Airbus, ο σχεδιασμός των πτερυγίων, ο οποίος επίσης θα βασίζεται στο X3, θα προσθέτει επιπλέον ώθηση στους ρότορες ανύψωσης ενώ οι δύο μηχανές RTM322, της γαλλικής Safran Helicopter Engines, εκτός από τους έλικες των φτερών, θα συνδέεται και με τον κύριο ρότορα του αεροσκάφους.
Επιπλέον, σημαντικές προσθήκες στο Racer, όπως ονομάζει η Airbus το νέο της ελικόπτερο, θα είναι στο ντεπόζιτο των καυσίμων, για την κατασκευή του οποίου χρησιμοποιείται ένα νέο, πρωτοποριακό υλικό, αρκετά πιο ελαφρύ σε βάρος και πιο εύκολο στη λειτουργικότητα του, όπως επίσης και μια νέου τύπου ηλεκτρογεννήτρια, που η εταιρεία ευελπιστεί πως θα φέρει τα πάνω-κάτω στον τομέα των ελικοπτέρων.
No comments:
Post a Comment