ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, July 21, 2016

















ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΕΡΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ ΣΤΗΝ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ “ΤΡΟΜΟΣ”»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3

Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3, στα πλαίσια του αφιερώματός της Μεταμοντέρνος Αμερικανικός Τρόμος και τιμώντας τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Αμερικανού ηθοποιού Γκλεν Φορντ, παρουσιάζει τη Δευτέρα 25 Ιουλίου στις 21:00 στο θερινό σινεμά ΑΠΟΛΛΩΝ (Σαρανταπόρου 4, κάθετη στη Βασιλέως Γεωργίου, τηλ. 2310828642) το σπουδαίο θρίλερ του Μπλέικ Έντουαρντς Επιχείρηση “Τρόμος” (ΗΠΑ, 1962, ασπρόμαυρη, 123'). Παίζουν: Γκλεν Φορντ, Λι Ρέμικ, Στέφανι Πάουερς, Ρος Μάρτιν. Όπως πάντα, από τις 21:00 ως τις 21:30 θα υπάρξει μουσικός πρόλογος από γνωστό καλλιτέχνη της πόλης.

Η συνδιοργάνωση και καλλιτεχνική επιμέλεια γίνονται από το ΚΕΜΕΣ. Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, του οποίου έντυπη ανάλυση θα διανεμηθεί στους θεατές, ενώ στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.

Το προς συζήτηση θέμα στο λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο θα είναι: Η μετεξέλιξη του νουάρ σε μεταμοντέρνο κοινωνικό σχόλιο.

Μια τραπεζοϋπάλληλος πιέζεται από έναν άγνωστο που βρίσκεται διαρκώς μπροστά της να υπεξαιρέσει ένα χρηματικό ποσό από την τράπεζα στην οποία εργάζεται..

Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:

«Όταν επιθυμώ να με αγγίζεις, με αγγίζει ο άλλος,  ο απεχθής,  ο αλλότριος (γυναίκα). Όταν επιθυμώ να με κοιτάξεις το κάνεις αλλά η προτεραιότητα ανήκει  στην οικογένειά σου (άνδρας).     
Το ανίερο άγγιγμα και το άλλο που δεν έρχεται, αλλά χάνεται στο δρόμο, το βλέμμα  που σκοπεύει  αλλού, τελικά χαμηλώνει. Συμφωνία του ημιτελούς, ιστορία των ημιτονίων, όπου άγγιγμα και βλέμματα δεν συναντιούνται ποτέ,  παρά μόνον ίσως μετά το τέλος της ταινίας.   
Η Επιχείρηση Tρόμος του Μπλέικ Έντουαρντς δεν είναι μόνον μια αβανγκαρντίστικη και αρτίστικη ταινία αλλά ένα σχόλιο πάνω στο ανίερο, στο ντεκαλάζ (α-συμπτωσία) και της αναντιστοιχίας του στυλ, σε μισώ αλλά εσύ μ' αγγίζεις, μου αρέσεις πολύ αλλά εσύ μ' αποφεύγεις, σε βλέπω μου το ανταποδίδεις αλλά τελικά κάπου χανόμαστε.    
Όταν μιλάμε για σινεμά δεν μπορούμε να τολμάμε κρίσεις χωρίς να νοιώθουμε και χωρίς νά'χουμε δει αυτό το μεγαλούργημα.»

ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΗΝ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ “ΤΡΟΜΟΣ”»

Εξάλλου, 10 λόγοι για να μην χάσετε το Επιχείρηση “Τρόμος είναι:

Γιατί η ταινία είναι ένα δοκίμιο πάνω στη σχέση αγγίγματος-βλέμματος-επιθυμίας.
Γιατί είναι ένα υπέροχο μεταμοντέρνο νουάρ που μιλάει κατ'ουσίαν για την αδυναμία σύμπτωσης (ντεκαλάζ) .
Γιατί ένα σχετικά τυποποιημένο σενάριο μετατρέπεται σε ανεξέλεγκτο αφηγηματικό όχημα που κάνει απρόσμενες στάσεις και ξαφνικές επιταχύνσεις.
Για την καλύτερη ίσως ερμηνεία του Γκλεν Φορντ, χαμηλότονη, ελλειπτική, και με εύγλωττες σιωπές.
Για την ερμηνεία της Λι Ρέμικ, που συνδυάζει τη σεμνή με την αιλουροειδή γυναίκα.
Για τον φανταστικό ρόλο του Ρος Μάρτιν ως σαδιστή εγκληματία.
Για την εξαιρετική μινιμαλιστική μουσική επένδυση του Χένρι Μαντσίνι, που δε συνοδεύει απλά τα γεγονότα αλλά τα σχολιάζει.
Για την εκπληκτική φωτογραφία του Φίλιπ Λάθροπ, όπου οι τεφρόχρωμοι τόνοι σκεπάζουν ως σκιές τα πάντα, καθορίζοντας και τα σκοτεινά αδιέξοδα.
Για το μοντάζ του Πάτρικ ΜακΚόρμακ, που, σε μια ταινία μεγάλης διάρκειας, καταφέρνει και συνδυάζει ομαλά τις εξελίξεις.
Για το τέλος της, που πέρασε στην ιστορία του σινεμά, γιατί συνδυάζει το μεγάλο θέαμα, την ανωνυμία, το τέλος του σόου, και πιθανά τη δημιουργία μιας νέας ποιοτικής κατάστασης.


Υ.Γ. Την επόμενη Δευτέρα 1 Αυγούστου η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 παρουσιάζει στα πλαίσια του ίδιου αφιερώματος το σπουδαίο θρίλερ του Έντουαρντ Ντμίτρικ Οι συνομώτες (1965).

No comments:

Post a Comment