Η ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ «ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ»
ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΤ-3
Η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕMΕΣ ολοκληρώνουν το μίνι αφιέρωμά τους Γιορτές με γέλιο και προβάλλουν την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2018 στις 21:00 στην αίθουσα ΒΑΚΟΥΡΑ 1 (Ιωάννου Μιχαήλ 8, τηλ. 2310233665) την αισθηματική κωμωδία του Τζιν Σακς Ξυπόλητοι στο πάρκο (ΗΠΑ, 1967, έγχρωμη, 106’). Παίζουν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζέιν Φόντα, Σαρλ Μπουαγιέ, Μίλντρεντ Νάτγουϊκ, Χερμπ Έντελμαν,.
Θα προλογίσει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, του οποίου έντυπη ανάλυση θα διανεμηθεί στους θεατές, ενώ στο τέλος της προβολής θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με το κοινό.
Το προς συζήτηση θέμα στο μάθημα για τον κινηματογράφο θα είναι: Οι δύσκολες συμβιώσεις στο σινεμά.
Ένας νέος δικηγόρος παντρεύεται μετά μια αντικομφορμίστρια και ενθουσιώδη κοπέλα. Η μητέρα της κοπέλας θα εμπλακεί στον θυελλώδη γάμο τους.
Η ανάλυση που θα διανεμηθεί είναι η ακόλουθη:
«Ο Πολ, ένας νέος και πολλά υποσχόμενος δικηγόρος, παντρεύεται μετά από παθιασμένο έρωτα την αντικομφορμίστρια και ενθουσιώδη Κόρι. Θα ζήσουν σε ένα μέτριο διαμέρισμα στη Νέα Υόρκη, στον πέμπτο όροφο χωρίς ασανσέρ. Η μητέρα της Κόρι θα εμπλακεί στον θυελλώδη -λόγω απειρίας- γάμο τους.
Έξυπνο σενάριο που παίζει μεταξύ ανεκδότου (το λαχάνιασμα με το ανέβασμα στον πέμπτο όροφο) και κλισέ (η απειρία των νέων στο γάμο), αναπτύσσοντας φοβερές εσωτερικές επιταχύνσεις. Το βασικό ατού η νιότη, η φρεσκάδα, το στυλ των εκθαμβωτικών πρωταγωνιστών. Αλλεπάλληλα περιστατικά, αναστολές και αναμονές, έξοχος ο Σαρλ Μπουαγιέ που υποστηρίζει τη μυθοπλασία. Ο μάγος Τζόζεφ Λασέλ προσφέρει μια ανοιχτή φωτογραφία με τόνους μπλε και καφέ. “Ανοίγει” περίτεχνα τα θεωρητικά καταθλιπτικά χρώματα και μαζί με τα υπέροχα ντεκόρ πετυχαίνει έναν συνδυασμό στην οποία οι ήρωες εκπροσωπούν την καρτουνίστικη αντίληψη για το γάμο. Περνάς υπέροχα και ο χρόνος κυλάει άνετα.»
ΔΕΚΑ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ TO «ΞΥΠΟΛΗΤΟΙ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ»
Εξάλλου, 10 λόγοι για να μη χάσετε το Ξυπόλητοι στο πάρκο είναι:
Γιατί η ταινία απενοχοποιεί πλήρως την ψυχαγωγία, αλλά με εκλεκτό σινεμά.
Γιατί η ταινία θίγει ένα γνωστό θέμα, το πως τελικά φτιάχνεται το κράμα ενός ζεύγους. Δεν αρκεί η ερωτική χημεία αλλά να αποκτηθούν κοινά στερεότυπα ή να αποβληθούν άλλα που δεν ταιριάζουν.
Γιατί θίγει με κωμικό τρόπο το πρόβλημα των πρώιμων διαζυγίων όταν οι επιλογές είναι βιαστικές.
Γιατί οι ρόλοι δεν είναι απλά καλοί, αλλά φανταστικοί. Κοντά στους Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Τζέιν Φόντα, που αυτοσχεδιάζουν φανταστικά, μην ξεχνάτε και τον Σαρλ Μπουαγιέ που παίζει τον εαυτό του ως παντοτινός δον ζουάν.
Για τη μεγάλη ικανότητα του Τζιν Σακς να προσφέρει φοβερές επιταχύνσεις σε μια εκ των πραγμάτων στατική μυθοπλασία, λόγω του ότι είναι θεατρικό έργο.
Γιατί ο Νιλ Σάιμον αποδεικνύει ότι μπορεί πάντα να γράφει εύστοχα σενάρια μέσα από την απλότητα και ο Τζιν Σακς να αξιοποιεί πάντα τις κομεντί έξω από τις γνωστές κοινοτοπίες.
Για τη φωτεινότητα και την καλή διάθεση που εκπέμπεται χάρη και στην εξαιρετική φωτογραφία του Τζόζεφ Λασέλ, την επιλογή των χώρων, τα ντεκόρ και τη μουσική.
Γιατί σίγουρα οι αντικομφορμιστές και φιλελεύθεροι Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Τζέιν Φόντα δημιουργούν ένα προσωπικό χάπενινγκ, που ουσιαστικά μιλάει για την ελευθερία από τη σύμβαση. Με την ευκαιρία, να σας θυμίσουμε ότι οι άλλες ταινίες που έπαιξαν μαζί είναι Η καταδίωξη (1966) και Ο ηλεκτρικός καβαλάρης (1979).
Γιατί πρέπει να συγκρίνουμε την ταινία με άλλα ανάλογα φιλμ, που θίγουν το ίδιο θέμα με δραματικό τρόπο.
Για να καταλάβουμε επιτέλους πόσο δύσκολο είναι να γυριστεί μια πολύ καλή ταινία από ένα απλό θέμα.
Υ.Γ. Τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου στις 21:00 η Κινηματογραφική Λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ-3 και το ΚΕΜΕΣ ξεκινούν το νέο τους αφιέρωμα με τίτλο Καλημέρα, νύχτα και προβάλλουν το αριστούργημα του Μικελάντζελο Αντονιόνι Η έκλειψη (1962).
No comments:
Post a Comment