Το κορυφαίο γαστρονομικό περιοδικό Saveur αποθεώνει
το περίφημο μπουγατσάν του Estrella
«Η Αθήνα μπορεί να είναι η πρωτεύουσα της Ελλάδας, αλλά στη Θεσσαλονίκη πηγαίνεις εάν θέλεις να φας». Έτσι αρχίζει το αφιέρωμα του κορυφαίου περιοδικού γαστρονομίας Saveur στο περίφημο πλέον «μπουγατσάν» του Estrella.
Για όσους από εσάς δεν έτυχε να το δοκιμάσετε ή έστω να ακούσετε για αυτό, πρόκειται για ένα υβρίδιο που συνδυάζει το γνωστό σε όλους μας κρουασάν και την αγαπημένη μπουγάτσα Θεσσαλονίκης. Αν και τέτοιου είδους πειράματα γεύσης μπορεί να είναι συχνά αλλού στον κόσμο, στην παραδοσιακή Ελλάδα, όπου μερικές συνταγές θεωρούνται ιερές για να τις αγγίξει κανείς, το «μπουγατσάν» είναι ένα σημάδι ότι τα πράγματα αλλάζουν, τονίζει το Savuer.
To περιοδικό εξηγεί πως το πρωτότυπο αυτό πιάτο τράβηξε την προσοχή του κόσμου μέσα από τα social media δύο χρόνια πριν, χάρη στον σεφ και food blogger Δημήτρη Κοπαράνη. Ο ίδιος ανέβασε μια φωτογραφία του «μπουγατσάν» στο Instagram και αυτό ήταν. Ο κόσμος το είχε ερωτευθεί. «Νομίζω ότι είχε 100 likes μέσα στα πρώτα 30 λεπτά», θυμάται ο Κοπαράνης. Ωστόσο, ο σεφ τονίζει ότι δεν ήταν εύκολο να αρχίζει να το φτιάχνει καθημερινά για το εστιατόριο, καθώς δεν είχε το αρχικό προϊόν. Έτσι, το Estrella άρχισε να σερβίρει 40 κομμάτια κάθε Κυριακή, με τις ουρές να γίνονται ολοένα και μεγαλύτερες. Τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με το Saveur , έχουν πουληθεί πάνω από 35.000.
Όπως θα ξέρετε όσοι έχετε βρεθεί στο Estrella, οι εκπλήξεις δεν σταματούν εδώ, για αυτό και το γνωστό γαστρονομικό περιοδικό αναφέρεται εκτενώς στους υπόλοιπους πειραματισμούς του Δημήτρη Κοπαράνη, οι οποίοι ωστόσο περιλαμβάνουν παραδοσιακά ελληνικά στοιχεία, όπως κουλούρι, μέλι και τυρί από τη Νάξο.
To πείραμα αποδείχθηκε τόσο πετυχημένο που πλέον το Estrella απέκτησε πρόσφατα τον δικό του χώρο και στην Αθήνα, αν και ίσως να μην έχετε καταφέρει ακόμη να πάτε, αφού και εκεί σχηματίζονται ουρές, όχι μόνο για το «μπουγατσάν», αλλά και για τα λαχταριστά πιάτα με αυγά που προσφέρονται με κάθε πιθανό τρόπο.
Η δύναμη του Estrella είναι σαρωτική, αφού όπως γράφει στο άρθρο το περιοδικό, το εστιατόριο είναι γεμάτο με νέο κόσμο, ακόμη και τις καθημερινές. Και όλοι τους, με τα κινητά στο χέρι, έχουν πλέον μάθει τη λέξη που έκανε γνωστή πρώτο αυτό το μικρό μαγαζί στην περιοχή της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη: Brunch.
No comments:
Post a Comment