ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ 2.800.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ.

Thursday, September 15, 2016

AEΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΣΜΥΡΝΗΣ

Εκδήλωση του Ελληνο-Τουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος για τις προοπτικές του κλάδου των μεταφορών και τη συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες.
Στις επιδιώξεις της τουρκικής κυβέρνησης είναι θαλάσσια σύνδεση και μάλιστα σύντομα, με Ro-Pax, της Σμύρνης με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και η αεροπορική σύνδεση της Σμύρνης με τη Θεσσαλονίκη και της Άγκυρας με την Αθήνα, με την Turkish Airlines να ενδιαφέρεται για την έναρξη της συγκεκριμένης πτήσης.
Τα παραπάνω ανέφεραν σε εκδήλωση του Ελληνο-Τουρκικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, ο υποπρόξενος κ. Μuhammed Tan και ο εμπορικός ακόλουθος του γενικού προξενείου Θεσσαλονίκης κ. Serkan Burali, o oποίος μάλιστα πρόσθεσε ότι ομάδες εμπειρογνωμόνων μελετούν και τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Κωνσταντινούπολης με υπερταχεία.
Ωστόσο, το "σύντομα", όπως έχει ήδη αποδειχθεί στην περίπτωση της θαλάσσιας γραμμής Θεσσαλονίκης - Σμύρνης, μπορεί να φτάσει να πάρει ως και αρκετά χρόνια. O κ. Μuhammed Tan, επιβεβαίωσε ότι το πρόβλημα στην εκκίνηση του δρομολογίου είναι τα υψηλότερα τέλη ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης, προσθέτοντας όμως ότι η τουρκική πλευρά βλέπει θετικά το ελληνικό αίτημα, για τέλη του αυτού ύψους και στα δύο λιμάνια. Άλλωστε, όπως προσέθεσε, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των λιμένων και των ενδιαφερόμενων εταιρειών, συνεχίζονται.
Το πνεύμα της εκδήλωσης ήταν η συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας στις μεταφορές και τα logistics καθώς και οι δύο χώρες βρίσκονται σε πλεονεκτική γεωστρατηγική θέση για τις διαμεταφορές μεταξύ Ανατολής- Δύσης και Βορρά - Νότου.
Όμως, ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα, από το 2008 ως και σήμερα, έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα και έχει μειωθεί στο 55%-60% του έργου που είχε προ διεθνούς κρίσης, ενώ από την άλλη πλευρά, ο τουρκικός κλάδος και ειδικότερα οι οδικές μεταφορές, καθώς οι εταιρείες υποστηρίζονται από κυβερνητικές πολιτικές για την απόκτηση οχημάτων και έχουν και το τεράστιο αβαντάζ του αφορολόγητου καυσίμου, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Απόστολος Κενανίδης.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας ελληνικών και τουρκικών επιχειρήσεων και υποστήριξε ότι για την εξυπηρέτηση των διεθνών οδικών μεταφορών θα πρέπει να δημιουργηθούν δύο μεγάλοι εμπορευματικοί κόμβοι, για τις μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, πιθανότατα ένας στη Θεσσαλονίκη και ένας στη Κωνσταντινούπολη.
Ο κ. Κενανίδης ζήτησε την υιοθέτηση από την ελληνική πολιτεία μιας στρατηγικής ενίσχυσης του κλάδου των μεταφορών. "Σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις υπολειτουργούν ενώ πολλοί ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν κλείσει τα οχήματά τους και δουλεύουν σαν οδηγοί, σε εταιρείες του κλάδου στο εξωτερικό".
Σε ό,τι αφορά τον τουρκικό κλάδο συνδυασμένων μεταφορών και logistics, έχει αναδειχθεί σε υπερδύναμη. Οι τουρκικές επιχειρήσεις σήμερα, με διάφορα μέσα, φτάνουν σε 1,6 δισεκατομμύρια άτομα, καταναλωτές και χρήστες υπηρεσιών, ενώ ο τζίρος του κλάδου που το 2015 ήταν 14,3 δισ. δολάρια, εκτιμάται ότι το 2023, έτος- σταθμό για την Τουρκική Δημοκρατία, θα φτάσει στα 60 δισ. δολάρια.
Τον λόγο στην εκδήλωση πήρε και ο διευθυντής των Τουρκικών Αερογραμμών κ. Utku Yazan, o oποίος αναφέρθηκε στις 4 πτήσεις την εβδομάδα, από και προς Θεσσαλονίκη το 2011, που σήμερα έχουν γίνει 14 την εβδομάδα.


No comments:

Post a Comment