Tuesday, August 20, 2019

Η  αγάπη των

 Ελλήνων για

 τα Rolex

Μόνο πέρυσι η Rolex Ελλάς ΑΕ πούλησε
 8.770 ρολόγια έναντι 8.506 το 2017
       


Η αγορά πολυτελών αντικειμένων ή αντίστοιχου -μεγάλου- κόστους υπηρεσιών μπορεί στο παρελθόν να αποτελούσε δείκτη ευημερίας για έναν τόπο αλλά τα τελευταία χρόνια και ενώ η παγκοσμιοποιημένη αγορά διαρκώς γιγαντώνεται, είναι και μια μορφή επένδυσης, σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις χαμηλού ρίσκου. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η αγορά της υψηλής ωρολογοποιίας, στην οποία ανταλάσσουν χέρια κάθε χρόνο εκατομμύρια δολάρια (ίσως και δισ.) και που ένας από τους κυρίαρχους παίχτες παραμένει η Rolex. H περίφημη ελβετική εταιρεία με έδρα τη Γενεύη που φέτος συμπληρώνει 124 χρόνια ζωής, αντιπροσωπεύει σήμερα το 22,2% των παγκόσμιων πωλήσεων ρολογιών –σ.σ. στο 23,5% μαζί με την Tudor, με την παραγωγή της να αγγίζει τα 800.000 κομμάτια Rolex, αριθμός ο οποίος φθάνει το 1 εκατομμύριο αν προστεθούν και τα 200.000 ρολόγια της «αδελφής» εταιρείας Tudor.



Όπως αναφέρει το Capital.gr σε ένα εξαιρετικό δημοσίευμα της Αλεξάνδρας Γκίτση, στην Ελλάδα πωλείται ετησίως λίγο πάνω από το 1% της παραγωγής της Rolex. Μόνο πέρυσι η Rolex Ελλάς ΑΕ πούλησε 8.770 τεμάχια έναντι 8.506 τεμαχίων το 2017. Αριθμός όμως ο οποίος υπολείπεται σημαντικά από τις πωλήσεις που έκανε η εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια, ακόμη και από το 2015. Το κρίσιμο 2015 ο αριθμός των ρολογιών Rolex που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν 10.173 ρολόγια (το 2014 πουλήθηκαν 10.224 ρολόγια).Κάτι που επιβεβαιώνει, έστω και με αρκετά χρόνια απόσταση, στελέχη της αγοράς που υποστήριζαν το 2015 πως αρκετοί Έλληνες καταναλωτές από το να βάλουν κάποια από τα χρήματά τους στο στρώμα ή να τα στείλουν στο εξωτερικό είχαν επιλέξει να αγοράσουν ρολόγια και τιμαλφή.
Με βάση το γεγονός ότι τα ρολόγια Rolex έχουν υψηλή αξία μεταπώλησης, αρκετοί εύποροι καταναλωτές βρήκαν την αγορά ως καλή εναλλακτική λύση από το να αφήσουν τα χρήματά τους στην τράπεζα ή να αγοράσουν εναλλακτικά άλλου είδους πολυτελή προϊόντα, επιβεβαιώνε και η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση για τη χρήση του 2015. Αναφέροντας επιπροσθέτως: «είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι μετά τα capital controls και την εθνική όσο και την παγκόσμια αβεβαιότητα, οι πελάτες έχουν δείξει πρωτοφανείς αγοραστικές συνήθειες που δεν μπορούν να προβλεφθούν».



Πέρυσι η Rolex Ελλάς πέτυχε αύξηση 6% των πωλήσεών της σε αξία και 3% σε όγκο με αποτέλεσμα ο τζίρος της να ανέλθει στα 56,4 εκατ. ευρώ από 53,1 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017 και στα 57,572 εκατ. ευρώ που ήταν το 2015. 
Τα μικτά κέρδη σημείωσαν άνοδο 20% στα 17,39 εκατ. ευρώ με το ποσοστό επί των πωλήσεων να αυξάνεται στο 31% από 27% το 2017, τα καθαρά προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 30% στα 11,492 εκατ. ευρώ και τα καθαρά μετά φόρων κέρδη στα 7,752 εκατ. ευρώ από 5,842 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.
Ανάπτυξη η οποία συνδέεται και με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, κάτι που μνημονεύει και στις οικονομικές της καταστάσεις της για τη χρήση του 2018. Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία «επενδύει» στις τουριστικές περιοχές. Πέρυσι άνοιξε τρία νέα Rolex Corners σε Πλάκα, Γλυφάδα και Κω.
Για τη φετινή χρονιά και συγκεκριμένα στα τέλη Μαρτίου άνοιξε ένα νέο σημείο πώλησης του διανομέα της Πατσέας στον Αστέρα της Βουλιαγμένης με την αποκλειστική διανομή των ρολογιών Rolex. Παράλληλα στον σχεδιασμό ήταν να ανοίξει τουλάχιστον δύο νέα σημεία πωλήσεων και δύο νέα Tudor corners στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και στην Πλάκα.

No comments:

Post a Comment